Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag behöver ett par lurar som kommer vara mina enda lurar, alltså både användas vid mixning sena kvällar, och vid inspelning av sång. Med andra ord en kompromiss...

Eftersom min ekonomi är lite extra belastad så här i semestertider vill jag helst inte lägga mer än typ 1000 kr.

Någon som har AKG K240STUDIO som finns på Musikbörsen?

(Jag ska givetvis lyssna lite själv, men det är ju så svårt att testa tvåtimmarspass i butiken...)

Annons
Postat

Jag kör de lurarna, för såväl inspelning som mixning. Rekommenderas å det varmaste!

Postat

Även jag har dessa.

Jag använder dem dagligen.

Visst är det klart ljud och de sitter lätt på huvudet, men mina mixar blir fel i dem.

Det låter rätt i lurarna men fel i slutmixen.

Måhända att det är jag som gör ett dåligt jobb, men jag anser att det nog skulle vara bättre och hoppa upp ett snäpp till 2000 kr klassen.

Jag har spanat på dessa

Dessa gillade jag när jag testade dem i butiken. Dessa lurar är slutna vilket k240 inte är.

Skönt ljud och sitter skönt, men inte lika skönt som k240.

Lycka till i ditt köp!

Postat

Har båda dom och den slutna varianten, k241 (?) Bor du i malmö så är det bara att svänga förbi om du vill lyssna.

Postat

Tack för alla svar. Ska kolla in på Musikbörsen och fd 4 sound i morgon.

Enligt diverse recensioner verkar både Sennheisern och AKG:n vara bra val, med viss varning för att en del storskallade tyckte Sennheisern satt hårt.

Tyvärr är för den delen Sennheisern svindyr på butik. (Billig på nätet, men där kan jag ju inte testa den...)

Postat
Tack för alla svar. Ska kolla in på Musikbörsen och fd 4 sound i morgon.

Enligt diverse recensioner verkar både Sennheisern och AKG:n vara bra val, med viss varning för att en del storskallade tyckte Sennheisern satt hårt.

Tyvärr är för den delen Sennheisern svindyr på butik. (Billig på nätet, men där kan jag ju inte testa den...)

Ja, plocka med dig en skiva med referensmusik och be att få prova lurarna. Jag köpte mina K240 på Deluxe och då fixade de så att jag kunde A/B-testa dem mot några andra lurar med en enkel knapptryckning. De kan säkert styra upp nåt liknande på 4Sound och Musikbörsen, så plocka med dig referensmusik 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.