Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

jag funtar på att köpa EastWest Goliath och Fab Four sample library med deras sampler Play, man får två för en erbjudande under sommaren. Är det någon annan som använder dessa?

På specs står d att minimum är G5 1,6 Ghz 2 gb ram, och d rekomenderar MacPro Quad-Core Xeon 2,5 Ghz me 4 Gb ram.

Själv har jag en MacBook (inte Pro) me intel dual 2,2 Ghz samt 4 gb i ram samt ett Digi 002 rack och ProTools 8.

Är d någon me liknande setup som använder dessa EastWest instrument? Funkar d? Segt? måste jag ha en MacPro?

Tack!

Annons
Postat (redigerat)

Jag tror du klarar dig fint med dina specs. Har själv Goliath men har visserligen en mycket kraftigare dator (lik den de rekomenderar) men satt tidigare på en 1,6Ghz, 2Gb och använde East West Symphonic Orchestra Gold (tidigare NI-versionen) och det funkade fint. Du ligger ju ungefär dubbla över minikraven så det borde inte vara några problem.

Eftersom du använder just Protools 8 så kan det vara bra att veta att det varit problem med buggar me PLAY för många användare men i senaste uppdateringen (version 1.2.5) från EastWest så skall problemen vara lösta tror jag.

http://www.soundsonline-forums.com/showthread.php?t=19462

http://www.soundsonline-forums.com/showthr...ls+8&page=4

Sök och läs lite om det hela så du får mer kött på benen, kan vara bra.

Det var deras 2 för 1-erbjudande som jag slog till på för några månader sedan, riktigt bra skit. 🙂 Lycka till.

Edit.- Lade till ytterligare en länk om ämnet.

Mvh Memphis

Redigerat av Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.