SadamJR Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 Har skrivit om Rosie Vela på ett annat ställe, men tycker hon passar bra in på en helt ny tråd. Fotomodellen som gjorde ett briljant album och sedan försvann. Den här länken leder till hennes video av låten Interlude. Vilka artister och band tycker ni passa in här?
DieHard (oregistrerad) Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 😆 Att hon bara gjorde ett album och försvann förvånar mig inte. Om du kallar det där briljant så kanske du bör tvätta öronen.
SadamJR Postat 10 juli 2009 Trådstartare Postat 10 juli 2009 😄 Att hon bara gjorde ett album och försvann förvånar mig inte. Om du kallar det där briljant så kanske du bör tvätta öronen. Varför gör du inte alla på Studio forum en tjänst och tar livet av dig.
SadamJR Postat 10 juli 2009 Trådstartare Postat 10 juli 2009 Av en ren händelse; här är ett annat briljant band som försvann med ett budskap:
Tracer Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 Jag måste faktiskt hålla med DieHard... hon (Rosie Vela) var inte speciellt bra... i alla fall inte den video du länkat till.. Andra bandet lät som vilket källarband som helst i princip.. inte dåliga men inte heller briljanta.. enligt mig, du har all rätt i världen att tycka att det är briljanta låtar, jag håller inte med dig bara 😄
DieHard (oregistrerad) Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 Varför gör du inte alla på Studio forum en tjänst och tar livet av dig. 😆 Nä du så lätt slipper du inte undan mig inte. 😄
Memphis Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 (redigerat) Dizzy Mizz Lizzy gjorde skön och cool musik men lade av efter ett tag. Låtarna Silverflame, Waterline och 11:07Pm e najs. 🙂 http://open.spotify.com/track/1EP5tFUc3FtpiovW0gRYZa Redigerat 10 juli 2009 av Memphis
basshole Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 Varför gör du inte alla på Studio forum en tjänst och tar livet av dig. Smart inlägg, ännu mer begåvat nick.. Jo! Han "Sam" ifrån skåne som släppte Mr President, vad blev det av honom?
Rabieshund Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 VAD HÄNDE MED DR BOMBAY OCH DR MACDOO!? Jo, han släppte ett album i Japan som CARLITO! 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 🙂 Lika dålig som vanligt. Det var väl ur honom som....glömt namnet. (Tror han kör med nåt tyskt namn, en fjant, mörkhårig och brillor) som han är klonad från. Lika dålig i alla fall.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 (redigerat) Jaä lite sexxxxig basig röst faktiskt och mycke åttital men låtskrivarna 🙂 . Men fan det fanns fler, är det du som gjort den där "Taxi" Animated fan Video? Make till tunn kropp att rymma den där basiga rösten! Donald Fagen och Jeff Lynne = polare tydligen! Kolla till vänster om Jeff pöjken där är hon http://www.youtube.com/watch?v=A5siAJ2URks Så jävligt var det inte det fanns värre på åttitalet. Tack sadam det var faktiskt skoj att kolla, ärligt alltså! Redigerat 10 juli 2009 av anarkisten1
SadamJR Postat 11 juli 2009 Trådstartare Postat 11 juli 2009 Här försöker man starta en seriös tråd för att människor ska kunna delge andra vad de gått misste om, nåja. Här är ett av de mest briljanta, och jag tvekar inte att använda ordet, popband som funnits. Tyvärr gjorde de bara två plattor. Man måste vara både själ- och hjärtlös för att inte gilla detta, ja, ni vet vem jag menar. Kolla in Danny Wilson.
Rabieshund Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 😉 Lika dålig som vanligt. Det var väl ur honom som....glömt namnet. (Tror han kör med nåt tyskt namn, en fjant, mörkhårig och brillor) som han är klonad från. Lika dålig i alla fall. Günther? 😛 Nej det är inte samma kille om du menade det. Han som är Günther heter Mats Söderlund och Dr Bombay heter Jonny Jakobsen.
DieHard (oregistrerad) Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Günther? 😛 Nej det är inte samma kille om du menade det. Han som är Günther heter Mats Söderlund och Dr Bombay heter Jonny Jakobsen. Ah så var det. Nej jag menade inte att det är samma person utan att han är klonad från honom musikaliskt sett=lika sopigt. 😉
Dannesomfan Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Jo! Han "Sam" ifrån skåne som släppte Mr President, vad blev det av honom? http://www.myspace.com/samarbete
Demonproducenten Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Dr Bombay heter Jonny Jakobsen. där sprack teorin att han hette olsberg... 🙂
Demonproducenten Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Man måste vara både själ- och hjärtlös för att inte gilla detta, ja, ni vet vem jag menar. Kolla in Danny Wilson. nu måste du skämta va? 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 där sprack teorin att han hette olsberg... 🙂 🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 nu måste du skämta va? 🙂 Tror nog inte han gör det med tanke på att han tyckte den där bruttan gjorde briljant musik.
DivineCo Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Håller Helt och hållet med SadamJR. Danny Wilson var helt briljanta. Sen gjorde även Gary Clark en mycket bra soloskiva.
DivineCo Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 (redigerat) Danny Wilson var ju ett band från Skottland. Här är några andra briljanta band från Skottland från ungefär samma tid. The Blue Nile, Deacon Blue, Love and Money etc. etc Redigerat 14 juli 2009 av DivineCo
Krokodil Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Tror nog inte han gör det med tanke på att han tyckte den där bruttan gjorde briljant musik. Musik är subjektivt. För fan.
Pesek Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Guns 'N' Roses. Aktiva i USA med Axl som enda medlem från storhetstiden, vilket mest betyder ett wannabe Guns 'N' Roses. Punkt!
laxlaxlax Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Kolla in Danny Wilson. Kolla in kontrabassistens helikopterplatta!
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Är det nån som kommer ihåg Moirana? Eller Alrune Rod? Eller Klosterband? Eller Young Flowers? Eller Young Gods?
YogSothoth Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 Får nog hålla med om att alla exemplen i tråden inte är direkt briljanta i min värld, men det är ju en smaksak... Själv vill jag pusha för Bill Withers. Inget one-hit wonder direkt, men han lade ner för att han kände sig lurad av industrin (om jag minns rätt, enligt en intervju i musikbyrån för något år sen). Den mannen har gjort ett gäng ganska makalösa låtar; Lean on me, Ain't no Sunshine, Harlem, Grandmas Hands, Just the two of us och Lovely Day för att nämna några av de bästa. /Andreas
Claes Holmerup Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 I den här tråden måste jag ju nämna Pages, som visserligen sedan blev stora under namnet Mr Mister (som också var bra), men jag hade väldigt gärna sett en fortsättning på det ursprungliga konceptet också - för det var verkligen skitbra! Har försökt få tag på deras första platta (som också heter Pages) på CD genom olika butiker, men har inte lyckats. Någon som har ett bra tips på någon pålitlig butik som fixar fram det man vill ha tag på...?
Pesek Postat 15 juli 2009 Postat 15 juli 2009 I den här tråden måste jag ju nämna Pages, som visserligen sedan blev stora under namnet Mr Mister (som också var bra), men jag hade väldigt gärna sett en fortsättning på det ursprungliga konceptet också - för det var verkligen skitbra! Har försökt få tag på deras första platta (som också heter Pages) på CD genom olika butiker, men har inte lyckats. Någon som har ett bra tips på någon pålitlig butik som fixar fram det man vill ha tag på...? Vilken tur att jag finns 😆 http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw/102-8...x=10&Go.y=7 annars gå vidare från de andra länkarna som finns på : http://www.myspace.com/pagestheband Lycka till 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.