Jump to content
Annons

Solo C

DieHard (oregistrerad)

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Har idag släppts en ny vstplug för gitarr som bygger på en Soldano.

Poulin Solo C Head

Poulin Solo C Preamp

Poulin Solo C Full Stack

AcmeBarGig Scar Tube distortion designer

AcmeBarGig RedShift Overdrive

AcmeBarGig Preampus Distortus Head

Catharsis Studios IR Cabs for Solo C

Testat och den låter lika bra som alla kommersiella pluggar. Den har inbyggd IRcab som är dubbel. Äntligen någon som har gjort det. Det är något som har saknats och säkerligen väl efterfrågat. Utmärkt för alla som vill ha t ex en vinklad och en rak micimpuls. Och inte drar den mycket cpu heller trots två impulser. Det enda som saknas är en noisegate. Men det ska komma snart. Det bästa? Den kostar inget alls. Bara att ladda ned från http://www.acmebargig.com/

Annons
Postat
Har idag släppts en ny vstplug för gitarr som bygger på en Soldano.

Poulin Solo C Head

Poulin Solo C Preamp

Poulin Solo C Full Stack

AcmeBarGig Scar Tube distortion designer

AcmeBarGig RedShift Overdrive

AcmeBarGig Preampus Distortus Head

Catharsis Studios IR Cabs for Solo C

Testat och den låter lika bra som alla kommersiella pluggar. Den har inbyggd IRcab som är dubbel. Äntligen någon som har gjort det. Det är något som har saknats och säkerligen väl efterfrågat. Utmärkt för alla som vill ha t ex en vinklad och en rak micimpuls. Och inte drar den mycket cpu heller trots två impulser. Det enda som saknas är en noisegate. Men det ska komma snart. Det bästa? Den kostar inget alls. Bara att ladda ned från http://www.acmebargig.com/

Man jag får väl ta en öl och dra hem allt 🙂 Skål!

Postat (redigerat)
//.. Det enda som saknas är en noisegate. Men det ska komma snart.//..

Vad jag såg när jag prövade den igår så finns det noisegate inbyggd (mem jag kan ju iofs sett fel).

Låter ganska gött också.

Drog hem Guitarhacks impulser och ska pilla lite och se om man kan få nåt gött ur den inbyggda cabinetterna.😕

Redigerat av Zefhyros
Postat

Ännu en från samma snubbe:

I had a million requests for a HIWATT, an ORANGE, A FENDER and a MARSHALL. So, we all know that don't like to copy amps, but what i did do when creating Preampus, was set in place elements that would allow me to add components of all these classic amps, so here it is Its called Preampus Brain...

PreampusBRAIN.jpg

Ska jämföra med den regerande förstärkaremulator-mästaren, SimulAnalogs "Marshall JCM900 Dual Reverb" (från paketet SimulAnalog Guitar Suite).

Postat

Förstår jag det här rätt? Det är en VST-plugg skapad i SynthMaker, med ett förstärkarliknande GUI och egna impulser av förstärkare inbakade.

Varför inte handa ut impulserna i ett "olåst" format så att de som inte använder både VST och PC kan använda dem?

Postat

Bra tips, har dragit ner allt de hade att bjuda på och skall frossa i det när jag får lite lugn och ro... tack!

drloop (oregistrerad)
Postat
Förstår jag det här rätt? Det är en VST-plugg skapad i SynthMaker, med ett förstärkarliknande GUI och egna impulser av förstärkare inbakade.

Varför inte handa ut impulserna i ett "olåst" format så att de som inte använder både VST och PC kan använda dem?

+1

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Varför skulle det det? De som gör dessa impulser, som det finns gott om, görs av folk med pc så då blir det wavefiler. Och det här är en gratisplugg med lite egna impulser. Varför skulle man begära att de skulle göra det?

Redigerat av DieHard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.