Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det ljudet jag är ute efter börjar 18 sekunder in i videon. Jag är inte säker på att det är en gitarr, är det nån hammondorgel med nån skum effekt på, eller är det gitarr med effekt? Han som småklinkar i bakgrunden... småkompar. Typiskt för den gamla hederliga rootsreggaen. Vet nån vad det är för nåt, och finns det någon som vet hur man kan få till det ljudet i Reason i så fall?

Annons
Postat
Det som kommer in efter 18 sekunder på 2 och 4 gissar jag på att det är ett piano till 99,5%. Lite till vänster och inte på de feta/låga tangenterna. Hitta rätt voicing och spela på.

Vet inte om det är samma som vi tänker på. Det första jag tänker på är en gitarr.... Det är han som börjar "blippa" direkt vid 17-18 sek in. Lirar mycket tydligt över allt annat... Blipp blipp, blipp blipp, blipp blipp, blipp blipp... Det är nog en gitarr fast med nån underlig effekt på, tror jag. Fast ljudet påminner mycket om något från barockmusiken, typ cembalon, fast han lirar mycket låga toner. Svårt att förklara, men hoppas jag gjorde det bättre nu...

Postat
Många percussioninstrument med åxå. Du menar inte wahwahgitarren då?

Jag vet ärligt talat inte vad det är för instrument. Får kanske rikta in mig på piano som du sa och försöka ratta fram nån konstig grej....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.