Jump to content
Annons

Recommended Posts

• 1 månad senare...
Annons
Postat

Hejsan!

Är i krokarna och funderar över en Mbox och en ny bärbar dator på samma gång.

Men då jag nog gärna kommer vilja testa W7 på den undrar jag om det "någonsin" kommer att fungera med Mbox 2 till W7, haha. Har ju hört om alla problem med Vista och Digidesign kanske inte är de snabbaste i utvecklingen på de billigare korten?

Dessutom, kommer PT / Mbox 2 någonsin att fungera med x64?

Har också en annan fråga som inte rör topic.. Går det att köpa begagnade Mbox? Alltså med produktnyckeln till PT7 och uppgraderingen till 8an osv? Vet någon ifall piratversionerna av ex. M-Powered fungerar?

Mvh. Jonathan

Postat
Hejsan!

Är i krokarna och funderar över en Mbox och en ny bärbar dator på samma gång.

Men då jag nog gärna kommer vilja testa W7 på den undrar jag om det "någonsin" kommer att fungera med Mbox 2 till W7, haha. Har ju hört om alla problem med Vista och Digidesign kanske inte är de snabbaste i utvecklingen på de billigare korten?

Dessutom, kommer PT / Mbox 2 någonsin att fungera med x64?

Har också en annan fråga som inte rör topic.. Går det att köpa begagnade Mbox? Alltså med produktnyckeln till PT7 och uppgraderingen till 8an osv? Vet någon ifall piratversionerna av ex. M-Powered fungerar?

Mvh. Jonathan

Digidesign ProTools är en mjukvara som måste ha hårdvaran från digidesign... Dvs hårdvaran i sig är själva produktnyckeln, så köper du en digidesign hårdvara så får du ju ProTools på köpet så att säga. Om du får tag på en m-box med äldre version så har jag en PT8LE till salu om du är intresserad, hör av dig isf.

ProTools M-powered är i princip samma sak men där måste du ha ett ljudkort från m-audio istället, och till den versionen medföljer en ilok med licensen.

Postat
Digidesign ProTools är en mjukvara som måste ha hårdvaran från digidesign... Dvs hårdvaran i sig är själva produktnyckeln, så köper du en digidesign hårdvara så får du ju ProTools på köpet så att säga. Om du får tag på en m-box med äldre version så har jag en PT8LE till salu om du är intresserad, hör av dig isf.

ProTools M-powered är i princip samma sak men där måste du ha ett ljudkort från m-audio istället, och till den versionen medföljer en ilok med licensen.

mm, detta visste jag. men då kanske jag satsar på en begagnad Mbox 2 Mini...

annars hade jag tänkt införskaffa ett M-Audio kort och en pir*tversion utav M-Powered. då hade man ju kunnat köra Cubase också ifall inte PT hade känts bra.

Men nu till ovanstående.. HUR blir det med Windows 7? Jag kommer nog troligen att vilja köra det i 64-bitars på min nya laptop. Kommer Mbox någonsin att fungera tillsammans med det?

Postat
Men nu till ovanstående.. HUR blir det med Windows 7? Jag kommer nog troligen att vilja köra det i 64-bitars på min nya laptop. Kommer Mbox någonsin att fungera tillsammans med det?

Det kan ingen utom Digidesign svara definitivt på, men jag skulle bli mycket förvånad om de inte inom hyggligt snar framtid ser till att deras system fungerar på de kommande 64-bitars operativsystemen.

Postat
Det kan ingen utom Digidesign svara definitivt på, men jag skulle bli mycket förvånad om de inte inom hyggligt snar framtid ser till att deras system fungerar på de kommande 64-bitars operativsystemen.

ja annars ser jag idag ingen mening i att köpa en mbox, köper man en ny bärbar nu vill man ju köra Windows 7, och då kanske dessutom 64-bitars... men Pro Tools är väl inte ens gjort för 64 bitars? så hjälper ju inte med bara drivrutiner menar jag..?

m-audio är ju redan igång med sina drivrutiner, usch.. kan aldrig bestämma mig vilket kort det ska bli..

Postat
står ju bara att de arbetar "nära" Microsoft, och att W7 släpps 22 oktober..

Sorry läste inte så noga.

Stödet lär inte inte komma långt där efter, fast det är bara vad jag tror. Men jag tror det är rätt lika där med stödet när de gäller de andra daw:sen också som finns för windows.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.