Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej jag funderar ut saker till en nybörjar studio det ska inte vara för dyra saker men ett lagom pris snälla hjälp mig jag ska inte spela in musik utan ska bara träna te.x sjunga och spela gitarr till och börja med men ni får gärna säga några saker man behöver för att spela in man kan ju alltid ändra sig 😄

saker som jag hade tänkt mig:

mixerbord

mikrofon och stativ

högtalare

akustisk gitarr

gitarrmikrofon

LÄGG GÄRNA TILL DE SOM JAG HA GLÖMT 🙁

dessa saker har jag kollat upp på kjell och company

Redigerat av kevking96
Annons
Postat
hej jag funderar ut saker till en nybörjar studio det ska inte vara för dyra saker men ett lagom pris snälla hjälp mig jag ska inte spela in musik utan ska bara träna te.x sjunga och spela gitarr till och börja med men ni får gärna säga några saker man behöver för att spela in man kan ju alltid ändra sig 😛

saker som jag hade tänkt mig:

mixerbord

mikrofon och stativ

högtalare

akustisk gitarr

gitarrmikrofon

LÄGG GÄRNA TILL DE SOM JAG HA GLÖMT 😛

Dator och ljudkort kan vara bra att ha 😉

Postat
vad då för ljudkort

Ja du, det finns otroligt mycket olika ljudkort, själv kör jag med ett ljudkort från Digidesign, "003 Factory", men det är svindyrt.

det finns massor av andra alternativ för nybörjare.

Jag är lite dålig på sånt, men du får säkert hjälp av någon annan vänlig själ på forumet.

Lycka till med din studio

Mvh

Björn

Postat
Ja du, det finns otroligt mycket olika ljudkort, själv kör jag med ett ljudkort från Digidesign, "003 Factory", men det är svindyrt.

det finns massor av andra alternativ för nybörjare.

Jag är lite dålig på sånt, men du får säkert hjälp av någon annan vänlig själ på forumet.

Lycka till med din studio

Mvh

Björn

ok tack ändå

drloop (oregistrerad)
Postat

Skippa mixern och köp ett ljudkort med inbyggda preamps.... Emu Pre Tracker är ett exempel.

DieHard (oregistrerad)
Postat

En mixer är ganska så onödigt. Bättre som sagt var lägga dem på ett bättre ljudkort/preamp istället. Ta en titt på TC electronics ljudkort såsom något av konnektkorten som håller bra klass och inte är allt för dyra heller. http://www.tcelectronic.com/audiointerfaces.asp

Postat
Skippa mixern och köp ett ljudkort med inbyggda preamps.... Emu Pre Tracker är ett exempel.

ok hur mycke kostar de ungefär??

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det är väl bara att googla på dem. Priser brukar stå och de varierar beroende om man köper de här i Sverige eller utomlands.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.