Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ! 🙂

Jag håller på med att bygga ihop en liten hemmastudio.

Nu har jag kommit till att jag ska köpa en midi-klaviatur och funderar/är ganska säker på, att jag ska

köpa en "Korg microkontrol".

Jag har även funderat på att köpa en "Korg Pad-kontrol" till microkontrollen. Men jag undrar, vad mer har korg pad kontrollen att

erbjuda än korg microkontroll.

På microkontrollen så finns det ju redan inbyggda pads, så därför undrar jag om det är värt att köpa en padkontrol om jag har

en microkontrol ? Det enda som inte finns på microkontrollen men som finns på padkontrollen är ju en X-Y kontroll ?

Så till min fråga.

Är det värt att köpa både en Korg Micro Kontrol OCH en Korg Pad kontrol.

Eller borde jag istället bara köpa en korg micro kontrol, eftersom padkontrollen inte ger mig så mycket mer ?

post-22127-1246619153_thumb.jpg

post-22127-1246619163_thumb.jpg

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

att köpa båda är nog rätt overkill, jag skulle bara köpt en Micro Kontrol, och sen köpt annat för pengarna. Om du nu skulle ha behov av en pad till så försvinner den ju inte direkt.

Postat

Jag har en padkontrol till salu också om du nu bestämmer dig för båda...

Men ja vad ska man säga. tycker också det kan vara lite overkill. Fast det beror ju på vad du ska använda själva padsen till.

Skaru bara trycka lite å så kanske spela lite trummor så borde nog microkontrollen funka.

Vill du dock ha bättre spelmöjligheter vad gäller spela trummor med padsen så är ju padkontrollen att rekomendera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.