Eric Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 I en flytt försvann två nätadapters till mickförstärkaren Joe Meek three Q och till mitt ljudkort E-MU 0404 USB. Jag tog med mig båda till Kjell & Co för att köpa nya men dom ville inte sälja eftersom det inte stod ampere utan bara volten, någon som vet vad jag ska ha? På baksidan på JoeMeeken står 12v AC och på 0404ljudkortet 5 vdc. Hittar inte mer fakta än så när jag söker heller, frustrerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Står det inte i manualerna hur mycket ström de drar? Om du köper nya nätdelar, så måste spänningen vara rätt (alltså hur många Volt) - och spänningstypen (AC eller DC), men strömstyrkan (hur många Ampere eller milliampere) gör det inget om nätdelen kan lämna högre än vad burken egentligen behöver - men om strömstyrkan är för låg, så kommer burkarna inte att fungera alls alternativt fungera sämre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eric Postat 3 juli 2009 Trådstartare Dela Postat 3 juli 2009 det var precis det jag också tänkte men dom tyckte jag skulle kolla upp det bättre, tittade i manualen som du sa, på Joemeeken står det: power consumption:12W power supply: 12V ac mains adaptor borde väl gå med en vanlig ac adapter man köper för 150? På 0404-kortet står det Power: 5 Volts DC The 0404 USB 2.0 is powered from a +5VDC Adapter (supplied). behöver dom veta något mer för att jag ska få mina adaptrar nu då, känns lite som det är samma info jag redan gav på plats. Dom kanske är överdrivet försiktiga här? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 det var precis det jag också tänkte men dom tyckte jag skulle kolla upp det bättre, tittade i manualen som du sa, på Joemeeken står det: power consumption:12W power supply: 12V ac mains adaptor borde väl gå med en vanlig ac adapter man köper för 150? 12W och 12V. Då måste den med andra ord kunna lämna 1A. På 0404-kortet står detPower: 5 Volts DC The 0404 USB 2.0 is powered from a +5VDC Adapter (supplied). Det säger ingenting om hur mycket ström den behöver. 🙂 Går det inte att hitta något mer i manualen angående strömförbrukningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Kan man inte bara kontakta tillverkaren och fråga? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eric Postat 3 juli 2009 Trådstartare Dela Postat 3 juli 2009 Kan man inte bara kontakta tillverkaren och fråga? 🙂 jo men sånt brukar ta en vecka eller nåt, segt ju. Men kanske måste om jag inte hittar mer fakta, ska kolla lite mer och söka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 jo men sånt brukar ta en vecka eller nåt, segt ju. Men kanske måste om jag inte hittar mer fakta, ska kolla lite mer och söka. Fråga annars där du har köpt det. Om de inte vet så kan de i alla fall höra med Luthman, som är svensk distributör för E-MU. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eric Postat 3 juli 2009 Trådstartare Dela Postat 3 juli 2009 12W och 12V. Då måste den med andra ord kunna lämna 1A. Det säger ingenting om hur mycket ström den behöver. 🙂 Går det inte att hitta något mer i manualen angående strömförbrukningen? One down one to got då alltså. Måste nog maila, hittar inget i manualen här i http://www.emu.com/support/files/storage/0....81B%20(EN).pdf Någon här som har ett sånt här ljudkort och kan kolla på sin nätadapter och se vad som står? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolin Postat 21 juli 2009 Dela Postat 21 juli 2009 Köp en adapter som kan leverera 1 amp så är du på säkra sidan. Kolin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.