ThomasJ Postat 11 december 2004 Dela Postat 11 december 2004 Har ett litet problem med mitt cubase sx. När jag öppnar en vst(villken som), och jag skall spela på den så segar det något otroligt.Alltså om jag tex tar fram en standard synt o klickar på en tangen eller mitt klavitur så blir det en fördröjning på kanske 10 15 sec. Skall inte vara ljudkorter (kör echo evnt Gina). Någon som har en bra gissning på vad det kan vara för fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 10 till 15 sekunder verkar skumt. Stödjer ditt ljudkort ASIO? .. Vad har du för dator? Operativsystem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 Och du har kollat att SX verkligen använder Ginas drivrutiner? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 december 2004 Trådstartare Dela Postat 12 december 2004 jo. har kollat det. har testat olika drivrutinmer för att se om det var det som var felet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 10 till femton sekunder verkar var mycket bara för latency. Vad har du för prestanda på datorn? Har du virus i burken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 IRQ-konflikter, kanske...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 december 2004 Trådstartare Dela Postat 12 december 2004 (redigerat) burken e ett hemma bygge på 1,7Ghz 352mb RAM (lite lite kanske). Har just formaterat hela burken så inga virus fins. IRQ konflikter kan ju var en lösning. men hur kollar med det.?Enhetshanteraren eller? Fast å andra sidan funkar alla andra program som dom skall (reason osv) Redigerat 12 december 2004 av DjBox Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 Det är lite lite ram faktiskt. Du kan ju kolla hur cpuanvändningen ser ut genom att trycka f12 (tror jag det är) så ser du om det går i taket. Jag har för mig att man rekomenderar mer Ram till Cubase sx. IRQ konflikterna kollar du genom enhetshanteraren, systeminformation och sedan irq 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 Jag skulle inte vilja köra med en musikmaskin med mindre än 1GB i dag - men 512MB bör fungera hyggligt så länge du inte kör med för stora samplingsbibliotek och för många audiospår... Mindre än 512MB skulle jag definitivt inte rekommendera... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 december 2004 Trådstartare Dela Postat 12 december 2004 Lite ram är det ju.. Har kollat IRQn men inga konflikter. Men man tycker att det borde ju inte vara så stort problem bara för att det e för lite ram.. jag menar jag vet folk som kör med 256 o det rullar klockrent. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 Fast även om man "bara" har 128 meg ram så blir det inte 10-15 sekunders latency på en 1,7ghz-maskin.. Det är nåt som inte stämmer. Hoppas allt löser sig! /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 10-15 sekunder... Låter helt otroligt i mina öron. Då skulle din buffer vara..... otroligt stor! Nä, det är fel nån annanstans. Kommer midi-signalen direkt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BosseL Postat 12 december 2004 Dela Postat 12 december 2004 (redigerat) Jag vet inte riktigt om det har med saken å göra. Men jag tror att jag hade ett liknande problem när jag körde med "ASIO multimedia driver" under Device Setup - VST Multitrack. När jag ställde om det till "ASIO DirectX Full Duplex Driver" så funkade det mycket bättre. Å jag har bara en 800MHz med 512MB RAM. Redigerat 12 december 2004 av BosseL Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 december 2004 Trådstartare Dela Postat 13 december 2004 Har testat med alla möjliga drivrutiner men problemet kvarstå.. kan det vara så att det mitt ex av cubase är trsigt på nåot vis..?¿ Går ju inte att spela överhuvud taget med så lång fördröjning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Datorn räcker gott till både det ena och det andra, att köra några vsti-s i Cubase ska inte vara nåt problem. Antar att du testat installera om Cubase? Hur funkar drivrutinen du använder, vad står det angivet för latency? Om midi in i Reason funkar som det ska så är det ju tydligt i Cubase som problemet ligger. Har du mailat James Bond-supporten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 december 2004 Trådstartare Dela Postat 13 december 2004 (redigerat) har testat allt som går att testa:P och, ja. midin funkar i reson. Blir nog till att pilla ihop ett mail till suporten.. Kanske skall leta reda på en polare som har cubase o testa den utgåvan.... kan ju vara fel på just min version. Redigerat 13 december 2004 av DjBox Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Installerat om drivrutinerna till ljudkortet? Senaste drivrutinerna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 december 2004 Trådstartare Dela Postat 13 december 2004 mjo.. har tillochmed instalerat om hela datorn... :S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 (redigerat) Kör du det gamla Event Gina 20 bitarskortet och extern breakoutbox? ..Och har event i så fall uppdaterat drivrutinen att fungera i NT miljö..( eller XP om det är det du kör.) Jag har för mig att deras ASIO inte hade stöd för NT vid tidpunkten då jag själv satt med ett sånt kort och Cubase VST.. Redigerat 13 december 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 december 2004 Trådstartare Dela Postat 13 december 2004 ja det e det jag kör.... har kollat på deras hemsida o har tankat dom sensate drivers som jag kunde hitta till det.. kanske där problemet ligger då..!¿ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Jag anar att det är så.. Gina-kortet slutade tillverkas långt innan XP var påtänkt så jag tror att det är ett visst kompatibilitetsproblem du har. Jag har t.o.m för mig att det är ASIO 1-protokollet som drivrutinen är utvecklad för.. Har du kontaktat Event o kollat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 13 december 2004 Trådstartare Dela Postat 13 december 2004 vet inte vad jag har gjort men nu har jag lyckats få det att funka:P haha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Kompis, varför kör du inte Echos WDM-drivers? De andra drivrutinerna suger fetare än fett. Jag har själv ett Gina-kort och har märkt att alla andra drivrutiner än WDM är är helt omöjliga att använda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 13 december 2004 Dela Postat 13 december 2004 Kan en drivrutin funka med Reason men inte med Cubase? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.