debatt Postat 10 juli 2009 Trådstartare Postat 10 juli 2009 Jag ska äta fiskgratäng sedan. Det blir sista experimentet - jag somnar nämligen alltid direkt när jag äter färdigköpt fiskgratäng. Varför? Sockerinnehållet är bara 2.5 gram per 100 gram = drygt 13 gram socker i paketen. Men natriumet är 0.75 g per 100 g också. Ibland händer det att jag somnar tuggande med maten i käften. Det är ett fenomen, för så blir det aldrig med någon annan mat, typ pizza eller sånt som folk klagar på att man kan bli däst av.
Pazo Postat 10 juli 2009 Postat 10 juli 2009 japp! Idag vare vilodag! passade på att äta fett onyttigt då också... så kör man på med tre tunga dar i följd nu
slejnard Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Jag ska äta fiskgratäng sedan. Det blir sista experimentet - jag somnar nämligen alltid direkt när jag äter färdigköpt fiskgratäng. Varför? Sockerinnehållet är bara 2.5 gram per 100 gram = drygt 13 gram socker i paketen. Men natriumet är 0.75 g per 100 g också. Ibland händer det att jag somnar tuggande med maten i käften. Det är ett fenomen, för så blir det aldrig med någon annan mat, typ pizza eller sånt som folk klagar på att man kan bli däst av. men å andra sidan så tror jag inte på det där....riktigt! 😆 🥰
debatt Postat 11 juli 2009 Trådstartare Postat 11 juli 2009 Potatis säger en del att det beror på. Stärkelsen. Jag har en annan teori. Fiskgratäng som är färdigköpt verkar jag välja att ta till då jag är supertrött och inte orkar laga riktig mat. Kan vara därför jag somnar? Egentligen för sömnig för att äta redan innan?
debatt Postat 11 juli 2009 Trådstartare Postat 11 juli 2009 japp!Idag vare vilodag! passade på att äta fett onyttigt då också... så kör man på med tre tunga dar i följd nu Nu ska jag äta extremt nyttigt resten av året faktiskt!! Ända till Jul iaf. Har fetmage. Jag har ett sånt där räck jag ska montera i nån lämplig dörröppning så man kan köra chins hemma. Var blir det minst fult att ha den...
SadamJR Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Idag ska jag äta så många hamburgare jag orkar, med dressing och lök. Lök är nyttigt. Var ute och cyklade på min nya begagnade cykel. Hamnade i ett skyfall, 60 mm/per timme. Blev rejält förkyld trots att jag äter antibiotika för en annan sak.
debatt Postat 11 juli 2009 Trådstartare Postat 11 juli 2009 Idag ska jag äta så många hamburgare jag orkar, med dressing och lök.Lök är nyttigt. Var ute och cyklade på min nya begagnade cykel. Hamnade i ett skyfall, 60 mm/per timme. Blev rejält förkyld trots att jag äter antibiotika för en annan sak. Ooo nej nej nej! Var rädd om dig! Duscha/bada varmt nu så motverkar du detta omgående! Kroppen hinner inte fatta regnets inverkan då... 😄
SadamJR Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Nu är det i och för sig lite sent att duscha varmt eftersom det var några dagar sedan jag var ute och cyklade. Blev bara förvånad att jag blev förkyld när jag redan åt antibiotika. Får satsa på hamburgarna.
debatt Postat 11 juli 2009 Trådstartare Postat 11 juli 2009 (redigerat) Bakterier blir alltmer resistenta mot penicllin i vårt samhälle. Redigerat 11 juli 2009 av debatt
SadamJR Postat 11 juli 2009 Postat 11 juli 2009 Snart är det nog bara kackerlackor och spindlar, och bakterier.
Fidden Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Bor hos päronen nu, lite längre och mer kuperat löpspår här. Kilometertiden ökades med ett par sekunder och 3,5km går på typ 16:30. Iofs en minut snabbare totaltid än i förrgår... Nu ska jag inte ta tid på ett tag, utan köra intervaller istället tänkte jag.
slejnard Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Kollade på grabbarna när de körde Tour de france idag! Jag blev totalt färdig när de tog sig upp för pyrenéerna. 😉 Roberto Vacchi måste nog ändå vara en av de bästa kommentatorerna inom sport. Debatt: Jag är allergisk mot penicillin....en av få saker. Sadam jr: tar du en kur så ska du inte motionera...ät fler hamburgare istället 😛
SadamJR Postat 12 juli 2009 Postat 12 juli 2009 Måste ta mig till distriktsköterskan varannan dag för omläggning. Nu har jag i alla fall en cykel och slipper gå. Men man ska inte klaga. Det verkar finnas de som har det värre, som debatt och Fidden, och killen med tinnitus.
debatt Postat 13 juli 2009 Trådstartare Postat 13 juli 2009 Måste ta mig till distriktsköterskan varannan dag för omläggning. Nu har jag ialla fall en cykel och slipper gå. Men man ska inte klaga. Det verkar finnas de som har det värre, som debatt och Fidden, och killen med tinnitus. Vad har hänt, Fidden? Lesky har det nog sämst...
Fidden Postat 13 juli 2009 Postat 13 juli 2009 Vad har hänt, Fidden?Lesky har det nog sämst... det var nog bara sadam som kände för att vara sådär otrevlig igen som han kan vara ibland.
SadamJR Postat 13 juli 2009 Postat 13 juli 2009 Är kanske inte världens mest sociala person, men försöker ändå vara trevlig och skriva om svensktoppen mm.
SadamJR Postat 13 juli 2009 Postat 13 juli 2009 (redigerat) Idag är sannerligen en glädjens dag för alla dem som lider av diverse krämpor och sjukdomar. Läste först en nyhet om att man kan få synen tillbaka av blåbär. För min egen del ser jag rätt bra, och jag är inte förtjust i blåbär heller, men alltid glädjer det någon. Den andra nyheten var att svordomar lindrar smärta. Hade nästan det på känn. Ser fram emot att kunna dra ner på värktabletterna. Redigerat 13 juli 2009 av SadamJR
Fidden Postat 14 september 2009 Postat 14 september 2009 Jag ska springa två halvmaror 2010 är det tänkt, först göteborgsvarvet i maj och sen broloppet i juni. Finns det nån risk att man träffar på någon annan forummedlem tro?
debatt Postat 14 september 2009 Trådstartare Postat 14 september 2009 Jag ska springa två halvmaror 2010 är det tänkt, först göteborgsvarvet i maj och sen broloppet i juni. Finns det nån risk att man träffar på någon annan forummedlem tro? Jajamen!! Jag ska stå vid Pizzeria Paris på Övre Husargatan, med exra putande mage, pilla mig i naveln och rapa efter intagen halvinbakad Pizza Viking. Det finns väl en vätskestation nära där normalt sett? //:debatt
laxlaxlax Postat 14 september 2009 Postat 14 september 2009 Blev bara förvånad att jag blevförkyld när jag redan åt antibiotika. Antiobiotika hejdar bakterietillväxt. Förkylning orsakas av virus, har inget med bakterier att göra.
SadamJR Postat 14 september 2009 Postat 14 september 2009 Antiobiotika hejdar bakterietillväxt. Förkylning orsakas av virus, har inget med bakterier att göra. det var ju snällt att svara, två månader efteråt. Jag kunde ju ha dött under tiden.
debatt Postat 15 september 2009 Trådstartare Postat 15 september 2009 det var ju snällt att svara, två månader efteråt. Jag kunde ju ha dött under tiden. Han hade inte behövt svara alls.
SadamJR Postat 15 september 2009 Postat 15 september 2009 Han hade inte behövt svara alls. Svara i dina egna trådar istället.
debatt Postat 15 september 2009 Trådstartare Postat 15 september 2009 Svara i dina egna trådar istället. Varför det?
Fidden Postat 17 oktober 2010 Postat 17 oktober 2010 Hej träningshörnan. Jag är nu 2,5 månader inne i min 4-månadersbulk. Har hittills gått upp 4 kg om man ser till morgonvikten. Pendlar dock mycket mer över dagen nu har jag märkt, antar att det finns mer plats för vätska när man har mer massa. Nu väger jag exempelvis över 77, jämfört med 75 i morse. Försöker köra 5 träningspass i veckan, varav 3 är styrka och 2 är kondition. Har dock inte blivit riktigt så alla veckor, men åtminstone 2 pass blir det iallafall. Mitt löptempo är lite snabbare nu än i våras, men är ungefär samma som förra säsongen vid den här tiden. Det ser jag som positivt, för 4 kg plusvikt innebär enligt uppgift att man springer ungefär en minut långsammare på 5 km. I december drar jag igång med jakten på matchvikten, dvs 71 kg. Hoppas vara där i god tid till göteborgsvarvet i maj. I vilket fall som helst ska det bli grymt skönt att komma ner i vikt igen, känns inte speciellt bra i knän att vara ute på långpass när man ligger vikter som de inte är vana vid. Får köra lite kortare sträckor för att det ska fungera. Målet? Under 1:50:00 på halvmaran. 10 minuter snabbare än i våras.
debatt Postat 18 oktober 2010 Trådstartare Postat 18 oktober 2010 Jag brukar gå ned 2 kilo efter ett toabesök.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.