Jump to content
Annons

Hjälp med gitarr ljud till inspelning

Recommended Posts

Sxxxoxxxe (oregistrerad)
Postat

tjenare

Jag har fastnat lite i mitt framställande av vilka typer av ljud jag känner att jag vill använda.

I det här fallet pratar vi om dister i olika former för att uppnå ett ultimat ljud.

Vad jag försöker uppnå är ett ljud likt ett alternativt metal band kallat Red

http://www.myspace.com/dropofred.

Ett grymmt fett ljud för denna typ av modern hårdrock.

jag sitter med en Boss - GT8 och behöver verkligen hjälp med ideer kring uppbyggnaden

av ett sådant fylligt ljud.

Tackar!

Annons
Postat

Nån emulering av en Mesa el. Diezel i din GT-8? Modern channel. Ganska pressat och komprimerat, en del mid + neddragen dist och och inte för mycket bas. Mycket av soundet sitter ju i kombinationen med basen (instrumentet 😆 ) Tighta dubbar in mass!

Sxxxoxxxe (oregistrerad)
Postat
Nån emulering av en Mesa el. Diezel i din GT-8? Modern channel. Ganska pressat och komprimerat, en del mid + neddragen dist och och inte för mycket bas. Mycket av soundet sitter ju i kombinationen med basen (instrumentet 🤪 ) Tighta dubbar in mass!

tckar för det snabba svaret å det verkar vara precis de jag eftersöker jag undrar dock om du vet något alternativ som kör emulering av en Mesa eller Diezel idag. Tror du även på olika dist effect i dubbarna eller bibehåller man en ganska liknande dist rakt igenom sin produkt?

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ju mer du dubbar desto mindre dist. Visst kan man även använda distpedaler, pluggar också för att skulptera ljudet men håll disten på samma nivå som de utan pedaler. Amplitube Metal har Mesa men den är inte speciellt rolig. Har själv AM men om jag skulle skaffat nytt idag skulle jag hellre satsat på Revalver. Har också Mesa men de som är värda av deras emuleringar är deras egna Peavy. Men oavsett, båda har demos så bara ladda ned.

Redigerat av DieHard
Postat

Vet någon om något program som kör Diezel förstärkare eller de nya Splawn förstärkarna. Har sett att pod farm ska innehålla någon av de två nämnda

men finns det något VST program som kör med dessa eller någon av dem?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.