Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hei. Jag har glidit runt pÄ forumet ett bra tag nu. LÀser ofta men skriver ganska sÀllan. Jag har hÄllit en ganska lÄg profil sÄ för mÄnga Àr jag sÀkert grön. Jag tror det beror lite pÄ att jag inte riktigt greppar formatet forum. Allt man sÀger ska ju vara utbildande, lÀrande och ha med Àmnet att göra. Blir lite som i verkligheten, tycker om att trÀffa folk men i vissa situationer Àr det en massa regler och rutiner som gör att man stÄr över en runda.

NÀr jag var liten plockade jag upp instrument jag kom över och spelade. FrÄgade och prövade mig fram. Har spelat ett par Är med nÄgra vÀnner i ett "band", men vi har inte haft replokal pÄ lÀnge sÄ det har inte spelats ordentligt pÄ ett bra tag nu.

Har pĂ„ sistone suttit mycket och knĂ„pat grejer pĂ„ datorn. Blir mycket Reason kombinerat med eget inspelade saker. Ibland bara direkt inspelning. Kan absolut inget om nĂ„gon speciell musikgenre. Är och petar lite var som helst.

Jag blir:

- Snurrig nÀr alla byter avatars hela tiden, Àr jÀttedÄlig pÄ att komma ihÄg ord sÄ jag behöver associera personer till bilder.

- Nervös och uppspelt nÀr jag har hÄllit pÄ med musik. (SÄ ingen musik efter 20:00 om jag ska kunna somna pÄ vardagar)

- Tjock om jag Àter fler kalorier Àn jag förbrukar (inte testat Àn)

Har lÀrt men en hel del hÀr pÄ forumet under senaste Äret. Inte minst om mÀnniskor. Tack!

Redigerat av unbornichen
Annons
Postat

Men, men..? Du hĂ„ller vĂ€l inte lĂ„g profil? Din existens Ă€r man ju vĂ€ldigt medveten om. PĂ„ ett positivt sĂ€tt! 😄

HĂ„ller med om det dĂ€r med avatars... som om ens vĂ€nner skulle springa omkring i olika heltĂ€ckande maskeradkostymer varje dag? NÀÀÀ, sĂ„nt hĂ„ller inte. Sluta byta avatars, men sĂ€tt gĂ€rna pĂ„ tomteluvor pĂ„ alla. 😄

Hur som helst... vĂ€lkommen dĂ„, nĂ€stan ett Ă„r i efterhand! 😄

Postat

Jag blir ocksÄ nervös och uppspelt nÀr jag hÄller pÄ med musik. Inte sÄ mycket nÀr jag sitter hemma och klinkar, men dÀremot nÀr jag spelar med studentorkestern jag Àr med i. Har ofta svÄrt att somna de kvÀllar vi har repat. Men det Àr otroligt kul!

Hoppas ljudkortet funkar bra =)

Postat (redigerat)

hackeman: Ja precis, du förstÄr iaf =)

aspucko: Juste, det var du som lurade mig! NÀ, det funkar skitbra fortfarande. Ser ju den lilla lila saken pÄ bilden. Helt underbart ljudkort.

tack för vĂ€lkomnanden 😄

tillÀgg: uhm, nÄgra minuter senare sÄ flippar ljudkortet ut totalt, hÀnger Reason och börjar tjuta. :\

Redigerat av unbornichen
Postat

Lurade?

Fint kort. Lite overkill för min del bara. Minns att jag fick schysst ljud pÄ elbasen nÀr jag ploppade in den direkt iaf.

Postat
Lurade?

Fint kort. Lite overkill för min del bara. Minns att jag fick schysst ljud pÄ elbasen nÀr jag ploppade in den direkt iaf.

Skojade alltsÄ, blev inte lurad. Jo jag tycker man kan koppla in det mesta och det lÄter bra.

Postat
Lurade?

Skojade alltsÄ, blev inte lurad. Jo jag tycker man kan koppla in det mesta och det lÄter bra.

SĂ„ vad Ă€r det för ljudkort? Jag undrar nĂ€mligen vad man ska köpa för ljudkort... 😉

Postat
Lurade?

SĂ„ vad Ă€r det för ljudkort? Jag undrar nĂ€mligen vad man ska köpa för ljudkort... 😉

Soundblaster 😎

Postat

Moin, du har varit hÀr lÀngre Àn jag,............

men gĂ€sten kan vĂ€l sĂ€ga vĂ€lkommen till vĂ€rden i alla fall! 😉

Postat
Jag blir ocksÄ nervös och uppspelt nÀr jag hÄller pÄ med musik. Inte sÄ mycket nÀr jag sitter hemma och klinkar, men dÀremot nÀr jag spelar med studentorkestern jag Àr med i. Har ofta svÄrt att somna de kvÀllar vi har repat. Men det Àr otroligt kul!

Det Ă€r dĂ„ man tar fram A1200:an, startar upp Protracker och gör en chiplĂ„t; funkar alltid nĂ€r man Ă€r nervös och rastlös 🙂..

--

KĂ€nns förövrigt lite konstigt att sĂ€ga vĂ€lkommen till Unbornichen nĂ€r han har varit hĂ€r sĂ„pass mkt lĂ€ngre Ă€n vad jag varit 😉 .. Men trevligt med en presentation iallafall 🙂

mvh

/Daniel

Postat

D-Vibe, Ja absolut. Var alldeles för lÀngesedan jag gjorde det senast. I sommras tror jag =). "BegrÀnsningen" gör mig kreativ.

Postat

Hejsan (och vĂ€lkommen om man kan sĂ€ga sĂ„ till en gammal rĂ€v) 🙂

Postat

Haha! Hej pĂ„ alla! 🙂

Aardvark Q10 har jag sett nÄgra stycken uppe pÄ vendolin. Nypris ligger pÄ ungefÀr 11-12000:- i sverige men annonserna pÄ vendolin Àr nere pÄ 5-6000:-. Kortet har ju som sagt 10 ingÄngar, och det Àr vÀl overkill för de flesta.

Glad pÄsk!

Stinkey (oregistrerad)
Postat

BĂ€ttre sent Ă€n aldrig. Hej, hej pĂ„ dig, mannen med den coolaste avataren av oss alla!! 🙂

Postat

VĂ€lkommen dr fil. 🙂

Fan.. jag har bara tv4 sĂ„ nĂ€r dr fil gick över till tv4+ blev jag lite besviken men blev glad och överraskad nĂ€r jag mot alla odds hittade honom hĂ€r reinkarnerad pĂ„ Studios forum. 🙂

Ciao!

Postat

Hahaha!

Ja vi hade gÀrna fortsatt sÀnda i 4an men det Àr ju mest upp till dom.

Postat

Hejhej... Kan vÀl knappast vara lÀmpligt för mig att vÀlkomna dig dÄ du vatt medlem hÀr bra möcke lÀngre Àn jag, men jag gör det ÀndÄ...

Gillar dina lagboksinlĂ€gg angĂ„ende juridik och forumregler skarpt! 🙂 Men blir lite nervös verje gĂ„ng och tror jag ska bli nedflugen till Egypten av cia och mossad med ett stolpiller i röven...

Hur som helst OHOJ!

😄

Postat
Gillar dina lagboksinlĂ€gg angĂ„ende juridik och forumregler skarpt! 😆 Men blir lite nervös verje gĂ„ng och tror jag ska bli nedflugen till Egypten av cia och mossad med ett stolpiller i röven...

Hajjade inte riktigt den...?

Hej och tack allihopa! 🙂

Postat (redigerat)

Ahmen..VĂ€lkommen hit retroaktivt... Unbischen bornichen

AngĂ„ende att Ă€ndra avatarer...jag diggade din page-peruk som satt lite pĂ„ snedden... kan du inte dra pĂ„ den igen? 😆

Redigerat av demoniqus
Postat
AngĂ„ende att Ă€ndra avatarer...jag diggade din page-peruk som satt lite pĂ„ snedden... kan du inte dra pĂ„ den igen? 😆

Haha!

Det var ingen peruk, jag anvÀnde Regain. Rakade av det igen för jag inte trivdes i lÄngt hÄr, men ska lÄta det vÀxa ut igen snart!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.