Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Som rubriken antyder behöver jag lite instrument till studion, i produktions syfte.

Skulle en Kore 2 passa mig bra?

Läst lite om den och vad jag förstår så får man en massa bra instrument med?

Annons
Postat
Hej!

Som rubriken antyder behöver jag lite instrument till studion, i produktions syfte.

Skulle en Kore 2 passa mig bra?

Läst lite om den och vad jag förstår så får man en massa bra instrument med?

I produktionssyfte så menar du att det är inte de ljuden du skall ha i skarpt läge då?

MVH

Anders

Postat

Både och. Några av de jag jobbar med är låtskrivare och gör det mesta själva, då vill jag kunna få fram ett bra piano som ska kunna vara med i slutmix.. Ett rock band som jag ska spela in i Augusti kommer säkert vilja ha rhodes och orgel..

Tyvärr har jag inte plats att spela in de riktiga instrumenten (även om jag har dem) så jag behöver ett alternativ.

Postat (redigerat)
Både och. Några av de jag jobbar med är låtskrivare och gör det mesta själva, då vill jag kunna få fram ett bra piano som ska kunna vara med i slutmix.. Ett rock band som jag ska spela in i Augusti kommer säkert vilja ha rhodes och orgel..

Tyvärr har jag inte plats att spela in de riktiga instrumenten (även om jag har dem) så jag behöver ett alternativ.

Har du pro tools så kan jag rekommendera Velvet för Rhodes piano. Själv kör jag min Clavia Nord för piano, orgel och rhodes. Men just rhodes tycker jag även velvet håller hög kvalité på. Det jag hört av pianopluggar är tyvärr att de inte håller måttet för en slutmix om de inte ska ligga långt bak i mixen. Men det är ju bara min personliga åsikt och jag har ju inte hört alla direkt 😉

MVH

Anders

Velvet: Klicka på media och lyssna

EDIT: Vanligt många har vad jag förstått är Ivory för sina pianoljud. Men jag blev inte imponerad av den som sagt de gånger jag lyssnat på den. MEn den kanske passar dig 😛

EDIT2: Kände att jag kanske va lite snabb. Självklart beror det på helheten också om ljudet passar eller inte. Så jag dömer ju inte ut alla pianopluggar. Men för mig har det aldrig varit rätt.

Redigerat av Gizmozis
Postat

Vill du ha riktigt suveränt välsamplade Rhodes, Wurlitzer, Pianet och Clavinet, så kolla på Scarbee VKC. 🙂 På grund av klagomål från Roland, så tvingades de att ta bort originalnamnen på elpianona som har samplats, men det är samma samplingar som tidigare - bara med andra namn... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.