Elephanttea Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 jag får testa mig fram. eller så använder jag cubase för gitarrgrejerna (har inte testat förstärkarsimulering i Record än, så jag ska inte uttala mig) och reason/record för att göra elektronisk, pet shop boys/timbaland låtar. är det en tanke?
drloop (oregistrerad) Postat 20 oktober 2009 Postat 20 oktober 2009 Skulle vara grymt med en Eq med fler band än två. Fast det är lätt att bara lägga fler efter varandra. MClass EQn har ju fyra band...
Carle Postat 20 oktober 2009 Trådstartare Postat 20 oktober 2009 Jo visst, men två av banden i den är ju låsta till diskant och bas och är rätt klumpiga tycker jag.
drloop (oregistrerad) Postat 23 november 2009 Postat 23 november 2009 Har efter moget övervägande köpt Record. Jösses nu när jag har en ny dator så blir jag nästan knäckt av att jag inte lyckas komma upp mer än 30% av CPU uttnyttjande med en flock av syntar och Line6 moduler. Josh Mobley demon Push me down puffar på mellan 16-24% av CPUn (på 128 samples) ... den var ospelbar på den gamla häcken. Har vant mig med det mesta, men avsaknaden av gruppkanaler stör mig fortfarande.
Carle Postat 23 november 2009 Trådstartare Postat 23 november 2009 Jag kan ha missförstått "gruppkanaler" men borde det inte funka att skapa en vanlig reason-mixer i racket, förslagsvis i en combinator. Och sedan lägga "gruppen" på olika kanaler i den och sedan dra mixern till Record-mixern. Låter kanske noobigt, men du hajar vad jag menar va? Så har i alla fall jag gjort för trumspår som jag kanske vill packa ihop med en gemensam compressor eller något.
drloop (oregistrerad) Postat 23 november 2009 Postat 23 november 2009 (redigerat) Jo det är så man kan göra men solofunktionen funkar inte efter denna operation... lite osmidigt. Hade varit nice med en liten knapp vart man skulle skicka kanalen istället för att "dra kabel". Har börjat mixa en av mina låtar och jag tycker att det går smidigt och snabbt att ställa upp en mix (förutom gruppkanalerna). Kanalkompressorn är riktigt nice. Redigerat 23 november 2009 av drloop
Carle Postat 23 november 2009 Trådstartare Postat 23 november 2009 Saknar fortfarande en reverse och pitch-shift för audio i Tool Window.
drloop (oregistrerad) Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Har kört ett tag på Record/Reason... ihop med med min 5i dator så tar ganska stora arr nästan ingen cpu alls. Helt grymt. Min senaste låt är en hyggligt komplex låt med mycket prylar på. Det ger max 16% av CPUn, snittar på 12% och minimum är 7%.... det är ju helt knäppt bra... Snabbjobbat är det också. Tack Intel och Propellerheads för bra produkter!
Carle Postat 18 januari 2010 Trådstartare Postat 18 januari 2010 Har hittat en dålig grej som bord åtgärdas. Det går inte att importera fler spår samtidigt. För den som inte hänger med: det går inte att trycka improt audiofile och sedan välja flera spår som sedann arrangeras under varandra. Utan man måste skappa ett nytt spår för varje ljudspår och sedan köra imort audiofile för varje spår. Har man då spelat in ett 40-spårs-projekt i en annan studio och vilol mixa det i Reason tar själva importeringen förödande lång tid.
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Har hittat en dålig grej som bord åtgärdas. Det går inte att importera fler spår samtidigt. För den som inte hänger med: det går inte att trycka improt audiofile och sedan välja flera spår som sedann arrangeras under varandra. Utan man måste skappa ett nytt spår för varje ljudspår och sedan köra imort audiofile för varje spår. Har man då spelat in ett 40-spårs-projekt i en annan studio och vilol mixa det i Reason tar själva importeringen förödande lång tid. +1
Linus Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Har hittat en dålig grej som bord åtgärdas. Det går inte att importera fler spår samtidigt. För den som inte hänger med: det går inte att trycka improt audiofile och sedan välja flera spår som sedann arrangeras under varandra. Utan man måste skappa ett nytt spår för varje ljudspår och sedan köra imort audiofile för varje spår. Har man då spelat in ett 40-spårs-projekt i en annan studio och vilol mixa det i Reason tar själva importeringen förödande lång tid. Jag håller med, det är en jobbig procedur.
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 En hederlig punch in/out recording skulle inte sitta fel heller. Eller har jag missat nåt?
Carle Postat 18 januari 2010 Trådstartare Postat 18 januari 2010 (redigerat) Vem skriver ett brev till propparna? De måste få ta del av massans missnöje. Redigerat 18 januari 2010 av Carle
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Tror nog dom fått sina fiskar varma på sitt eget forum.
drloop (oregistrerad) Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 (redigerat) Jag vill ha versionshantering inom .recordfilen. Som det är nu så blir det rätt mycket disk som går åt verje gång jag döper om filen och sparar. Redigerat 18 januari 2010 av drloop
UNiT Postat 20 januari 2010 Postat 20 januari 2010 Läste det här nyss.... Min senaste låt är en hyggligt komplex låt med mycket prylar på. ...och vad säger man? Det lovar gott! ;D
Carle Postat 22 januari 2010 Trådstartare Postat 22 januari 2010 (redigerat) Autamatisering av ReGroove-reglarna. Edit: är något jag saknar. Redigerat 22 januari 2010 av Carle
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.