laxlaxlax Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 (redigerat) Tjena. Tänkte att det kanske skulle vara fint med en michael-festival. Göra om varsin låt i sin egen anda. Heal the world som sextiotalsballad, punkdänga på dangerous etc. Ingen tävling o inga vinnare eller förlorare, bara massa häftiga bidrag i helt egen stil. Någon som är på? Redigerat 28 juni 2009 av laxlaxlax
Gäst Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 (redigerat) Det låter som en kul idé. Fast det vore kul med ett slutdatum och omröstning om bidragen sedan 🙁 Redigerat 28 juni 2009 av Gäst
The_CyBorg Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Men hur var det nu med forumets policy om covers...?
Assar Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Covers är inte tillåtet på Studio Forum. I så fall får det bli en sound-alike-festival. Nån som är bra att skriva låtar i MJ's anda? 🙁
laxlaxlax Postat 28 juni 2009 Trådstartare Postat 28 juni 2009 Men hur var det nu med forumets policy om covers...? Man laddar upp dom på nån annan server och länkar till. Det är inte förbjudet. Och känner ni för det så tjinga en låt i tråden. Slutdatum: när Juli är slut presenteras alla bidrag som kommit med, hur några eller många det än är. PMa mig med din låt innan dess så slänger jag ihop en zipfil då. Ingen omröstning, onajj. Vill du tävla så börja sporta. 🙁 Upddaterar första inlägget.
Assar Postat 28 juni 2009 Postat 28 juni 2009 Man laddar upp dom på nån annan server och länkar till. Det är inte förbjudet. Det är inte okej att göra så enligt forumreglerna. Det är kanske inte olagligt, men gränsdragningen är otydlig och därför är det inte tillåtet på Studio Forum. Här är ett exempel på att länkning gått till åtal. Det råder alltså ett osäkert rättsläge.
laxlaxlax Postat 28 juni 2009 Trådstartare Postat 28 juni 2009 Det är inte okej att göra så enligt forumreglerna.Det är kanske inte olagligt, men gränsdragningen är otydlig och därför är det inte tillåtet på Studio Forum. Sorgligt att man inte får göra covers på en artist för att man älskar musik och vill göra något roligt och visa det för några andra hobbysnubbar. 🙁 Jaha. Kan nån komma på ett lagligt sätt att göra det här på så hör av er.
spass Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Det är inte okej att göra så enligt forumreglerna.Det är kanske inte olagligt, men gränsdragningen är otydlig och därför är det inte tillåtet på Studio Forum. Här är ett exempel på att länkning gått till åtal. Det råder alltså ett osäkert rättsläge. isåfall skulle forumets youtube-tråd vara förbjuden
spass Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Sorgligt att man inte får göra covers på en artist för att man älskar musik och vill göra något roligt och visa det för några andra hobbysnubbar. 🙂 Jaha. Kan nån komma på ett lagligt sätt att göra det här på så hör av er. man kan spela live sända låtarna över en webradio dvs med stimavtal...
Valle Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 isåfall skulle forumets youtube-tråd vara förbjuden YouTube medger tillstånd att linka till/från, och har i sin tur avtal med rättsinnehavarna om att så är OK.
Gäst Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Det är inte okej att göra så enligt forumreglerna.Det är kanske inte olagligt, men gränsdragningen är otydlig och därför är det inte tillåtet på Studio Forum. Här är ett exempel på att länkning gått till åtal. Det råder alltså ett osäkert rättsläge. blääää
flabb Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Jag hade kunnat tänka mig göra en version av Black & White, men vet inte om jag vill, för den blir säkert sämre och eg. borde man väl inte försöka göra en cover om man inte tror/vet sig göra det bättre, annorlunda eller på något nytt sätt?
Freddy Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 (redigerat) Det går säkert att göra någon form av tribute och ändå deltaga i den pågående festivalen? Dock måste det vara egenskrivet och associerat till ett par bilder. Festival#28 Två flugor i en... Redigerat 30 juni 2009 av Freddy
debatt Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 (redigerat) Mycket bättre hade väl varit att ha en festival med Michael Jackson-influerad musik med omröstning, där den vinner som har den låt som låter mest likt Michael Jackson utan att vara en cover. För er. Redigerat 30 juni 2009 av debatt
laxlaxlax Postat 30 juni 2009 Trådstartare Postat 30 juni 2009 Okej, men då skulle väl alla kunna ladda upp sin låt på youtube?
DivineCo Postat 30 juni 2009 Postat 30 juni 2009 Tror det blir svårt att hålla ihop men varför inte. Själv har jag aldrig uppskattat mannens låtar överhuvudtaget även om jag tycker att han är en gudabenådad artist och framför allt sångare. ...men... that's beside the point... Kör på! Jag lyssnar gärna.
sixties Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 annars får man väl pm:a en länk till alla som skrivit i tråden med låtarna.
SadamJR Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Hade själv kunnat tänka mig att bidra med en cover av Ebony and Ivory i en duett tillsammans med Diehard.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.