Jump to content
Annons

Hjälp Handlar om min inspelning konstigt.!

Recommended Posts

Doozi (oregistrerad)
Postat

Hejsan. När jag spelar in kommer allt annat ljud jag lyssnar på.

Ex. När om jag lyssnar på Youtube och spelar in .

Kommer allt ljud från youtube med när ja spelar in med audacity .

Jag har hörluror inga högtalare.

Jag behöver verkligen hjälp kan inte göra några låtar längre 😏

Annons
Doozi (oregistrerad)
Postat

Jag har standart!

Postat (redigerat)

I Audacity-menyn:

Edit -> Preferences...

En dialogruta kommer att öppnas. Klicka på fliken "Audio I/O" (svenska: "Ljud In/Ut") och se till att ditt ljudkort är valt som upp- och inspelningsenheter. Och så bockar du av tillvalen "Play other tracks..." samt "Software playthrough..."

Nu ska det jävlar i det fungera!

Redigerat av Valle
Doozi (oregistrerad)
Postat
I Audacity-menyn:

Edit -> Preferences...

En dialogruta kommer att öppnas. Klicka på fliken "Audio I/O" (svenska: "Ljud In/Ut") och se till att ditt ljudkort är valt som upp- och inspelningsenheter. Och så bockar du av tillvalen "Play other tracks..." samt "Software playthrough..."

Nu ska det jävlar i det fungera!

Ja har Gjort så här exakt har du msn ? Som jag kan skicka bild hur det ser ut ?

Doozi (oregistrerad)
Postat

Ta mig på msn x_3-3@hotmail.com

BEHÖVER Verkligen hjälp måste spela in bara.

Det är min hobby fan! 😮🙁🙁

Doozi (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Var ligger problemet i att ladda upp en bild på Tinypic och visa alla i tråden istället för bara Valle?

Vart ligger problemet nån som vet ?

Prefencefel.bmp

Redigerat av Doozi
Postat
Femtusen poäng till valle.😄

Tack, men jag måste erkänna att jag gissade lite för vilt där... Trådskaparen har som de flesta gissat någon form av "monitorläge" inställt för ljudenheten, och som s.a.s. overridar inställningarna i Audacity. Jag kan själv inte återskapa trådskaparens "problem" om jag väljer MS Sound Mapper som inspelningsenhet, men däremot om jag väljer mitt ljudkorts "monitor"-läge/enhet.

Till trådskaparen: Du har fortfarande inte talat om vilket ljudkort du har. Det blir lättare att hjälpa dig om du ger mer än "standard" som svar. Det är jag ganska säker på.

Postat
Tack, men jag måste erkänna att jag gissade lite för vilt där... Trådskaparen har som de flesta gissat någon form av "monitorläge" inställt för ljudenheten, och som s.a.s. overridar inställningarna i Audacity. Jag kan själv inte återskapa trådskaparens "problem" om jag väljer MS Sound Mapper som inspelningsenhet, men däremot om jag väljer mitt ljudkorts "monitor"-läge/enhet.

Till trådskaparen: Du har fortfarande inte talat om vilket ljudkort du har. Det blir lättare att hjälpa dig om du ger mer än "standard" som svar. Det är jag ganska säker på.

kanske ett "stock"kort som följer med datan?

kanske int världens bästa lösning eller så, men för mig låter det helt enkelt som om han har kryssat i "stereo mix" i volymkontrollen i windows 😄

Är det ett "standard" stock-ljudkort så kan det väl mycket väl vara problemet? 😆

jag brukade ha enorma problem med det innan jag visste hur det funkade

Doozi (oregistrerad)
Postat

HAR FIXXAT PROBLEMET!!! 😆

leojholt (oregistrerad)
Postat

Berätta gärna hur;q

Postat

Och då vore det ju vänligt om du kunde tala om vad som var problemet och hur du löste de så att andra som råkar ut för samma problem hittar lösningen.. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.