Mike_B Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Jag undrar om det finns keyboards där man kan ställa in anslagstyngden på tangenterna. Ibland vill jag spela snabbt och då är lätta synthtangenter bra, men sen vill jag ha dynamik och då vill jag ha lite pianokänsla. Någon som vet om det finns något sådant. Vill ha ett proffsigt också, inget plastigt. //Mike
Pluffo Postat 11 december 2004 Postat 11 december 2004 Jag tycker att det låter som en riktigt komplicerad och jobbig lösning som antagligen inte finns. Bättre och billigare är nog då att köpa två stycken ( eller flera ) olika klaviaturer.
Mike_B Postat 12 december 2004 Trådstartare Postat 12 december 2004 hmm...det var det jag trodde. Synd att det ska vara så trångt i min "studio" bara 🙂 /Mike
android Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Det finns ju däremot synthar där man kan ställa kurvan för hur känslig klaviaturen ska va. På så sätt kan du ställa att du inte behöver slå lika hårt för att få ett högre värde på velocityn... Inte alls nån egentlig lösning på ditt problem, dock. Men för att råda bot på platsbristen, skaffa ett schysst dubbelställ så kan du stapla syntharna på höjden...
Mike_B Postat 13 december 2004 Trådstartare Postat 13 december 2004 K, nån som har nåt tips på en bra billig klaviatur med "pianotangentkänsla"? //Mike
android Postat 13 december 2004 Postat 13 december 2004 Kolla in Swissonic, finns t.ex. på Thomann.de för en hyfsat billig penning. Har dock ingen koll på hur det känns... Annars är nog ett begagnat elpiano ett bra tips.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.