Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kör nu med Minimoog V och Arp klart bra får bra bas med Minimoog V kör den den dubbelt med logic sub eller dub bas så sitter den fett i mixen sedan tycker jag FM 8 är bra men resten an mjukvaru syntharna på marknaden är ganska mycket skit. Arturia kan sin sak funkar bra i mixarna kör lite Omnisphere med lite för stelt ljud att blanda i mixarna men något ljud kan man nog trycka in i mixen, den funkar bra till film och mysko ljud mest.

Tycker man saknar den riktiga synth hårdvaran när man kör med Omnisphere hur härligt låter inte en riktig Yamaha CS-80 eller en Jupiter-8 och sist men inte minst Roland JP 8080 med super saw mums allt man behöver där har man ljuden....

Annons
Postat
Kör nu med Minimoog V och Arp klart bra får bra bas med Minimoog V kör den den dubbelt med logic sub eller dub bas så sitter den fett i mixen sedan tycker jag FM 8 är bra men resten an mjukvaru syntharna på marknaden är ganska mycket skit. Arturia kan sin sak funkar bra i mixarna kör lite Omnisphere med lite för stelt ljud att blanda i mixarna men något ljud kan man nog trycka in i mixen, den funkar bra till film och mysko ljud mest.

Tycker man saknar den riktiga synth hårdvaran när man kör med Omnisphere hur härligt låter inte en riktig Yamaha CS-80 eller en Jupiter-8 och sist men inte minst Roland JP 8080 med super saw mums allt man behöver där har man ljuden....

Schysst monolog!

Sitter bra i vilken mix...knappast, fett sawljud på min 70-talslåt, hehe! 😆

/aROCKER

Postat

Eller så behöver du bara tweaka lite mer. Stämma mjukvaran manuellt - hela tiden, så den ibland går lite ur fas. Och lägga på lite äkta brus och dra upp basen.

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Hej!

Om du gillar FM8, kolla in FM7 istället!

Betydligt bättre, med ett jättestort ljudbibliotek.

Håller med dig om att Arturias analogpluggar låter bra. Pro 53 och Polymoogen är lätta att jobba med.

Omnisphere är dock min favoritsynt. Inte samma feta anaolgsyntes, men vilka ljud!

GIGAN

Postat
Om du gillar FM8, kolla in FM7 istället!

Betydligt bättre, med ett jättestort ljudbibliotek.

Eh? 😲

FM8 ersatte FM7 just för att FM8 var betydligt bättre och mer avancerad, och vad gäller ljudbiblioteket går alla FM7-ljud att importera i FM8.

GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Dubbeltrubbel!

Redigerat av GIGAN
GIGAN (oregistrerad)
Postat
Eh? 😲

FM8 ersatte FM7 just för att FM8 var betydligt bättre och mer avancerad, och vad gäller ljudbiblioteket går alla FM7-ljud att importera i FM8.

Jo, men jag hade så stora förhoppningar på FM8 iom att FM7 var så jävla bra.

De egna ljuden i FM8 tyckte jag var skit. Den hade ett bättre gränssnitt, men lovade mer än den höll.

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.