Jump to content
Annons

Tempo Track?

Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Skulle vilja ändra tempo mitt i låten, något som jag aldrig har gjort förrut eftersom jag är en trångsynt rappare & hiphop-mekaniker.

Jag hittar tempotrackfönstret o allt det där, men hur fan får jag in en markör som visar exakt var jag ändrar tempot?

Nån som vet? Det brinner här på Möllan, o det enda som kan släcka elden är en 3 bpm's höjning...

tack.

Annons
Postat (redigerat)

Cubase...det var därför jag la tråden i cubaseforumet... 🙂

SX2

Redigerat av Danny Cort
Postat (redigerat)

klicka på tempo track tills det står fixed

se kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo

Redigerat av Twilight_Zound
Postat
Cubase...det var därför jag la tråden i cubaseforumet... 🙂

SX2

ah tänkte inte på det 😛

För att kunna ändra tempo måste först och främst "Master" knappen vara aktiverad på transport baren.

Sen är det bara trycka "CTRL+T" och ett tempospår fönster kommer upp, i det fönstret kan du ändra och fixa hur du vill.

Postat
klicka på tempo track tills det står fixed

se kan du antingen dbbelclicka eller markera och skrolla fram tempo

nja...

eftersom jag vill ändra i låten så kan jag inte ha fixed ju.

ska kolla masterknappen, tack staf!

återkommer annars

Postat

Nej.

Jag hittar inte rätt.

Behöver verkligen komma tillrätta med detta...

Postat
Nej.

Jag hittar inte rätt.

Du använder pennverktyget du vet det man ritar upp midispår med och så. Sätt in en punkt vid den takten där du vill ändra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoändringen. Ett annat sätt att göra det är via transportbaren. Långt nere till höger på den står det typ:

TEMPO TRACK 4/4

120.000

markera den takten där du vill ändra taktart/tempo och skriv in tempoändringen i transportbaren så läggs den till i tempotracket.

Postat
Nej.

Jag hittar inte rätt.

Du använder pennverktyget du vet det man ritar upp midispår med och så. Sätt in en punkt vid den takten där du vill ändra tempot. Dra sen upp och ner för att kontrollera tempoändringen. Ett annat sätt att göra det är via transportbaren. Långt nere till höger på den står det typ:

TEMPO TRACK 4/4

120.000

markera den takten där du vill ändra taktart/tempo och skriv in tempoändringen i transportbaren så läggs den till i tempotracket.

Prego!

Postat
Prego!

Utrikiska för tack?

yep

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.