Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har EzDrummer och fick på köpet med M-Audio TriggerFinger drum pad.

2009_02_11_14_52_05_9900-50855-00s.jpg

Att få in EzDrummer i Cubase-projektet fixar jag.

Att spela på padden i Toontrack-solo fungerar även det. (Kopplar in padden i datorns USB-ingång.)

Men jag har inte koll på hur jag ska kunna spela in i Cubase... Måste jag köra med midi-kabel från padden till ljudkortet, eller kan jag fortsätta köra USB in i datorn?

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

USB-anslutningen borde finnas som midi-ingång i cubase. Däremot kanske du måste starta triggerfingret innan cubase för att programmet skall hitta det.

Postat
USB-anslutningen borde finnas som midi-ingång i cubase. Däremot kanske du måste starta triggerfingret innan cubase för att programmet skall hitta det.

Jo, absolut borde det gå att få till det så, men jag lyckades inte med det. Och nu när det fungerar med midi-kabel så får det vara så. (Det mesta går på måfå för mig...)

• 1 månad senare...
nickponcho (oregistrerad)
Postat

Kontrollera vilket midi device du använder när du spelar. Trigger finger kanske inte ligger med under ANY. Lägg till det där och GÖR ANY till standard midi in så kommer du aldrig få något problem.

Annars måste du välja midi in på varje instrument/midi kanal du lägger till

• 3 veckor senare...
Postat

Underns tid är ännu ej förbi. Nu fungerar det utan MIDI-kabel. Jag klickade någonstans i Cubase, och voila!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.