peddap Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Hej! Jag har precis uppgraderat min dator och införskaffat Cubase 5. (Vista Ultimate 64-bitar) Till detta har jag installerat mina Waves SSL 4000 pluggar. Problemet är att när jag öppnar just SSL-pluggarna så blir fönstren helt vita men reglage och allt finns där (vilket man märker om man klickar runt). Jag har några andra wavespluggar som fungerar utan problem... Har efter tips stoppat in dom i en sk. "wrapper" men får tyvärr samma resultat Har även provat dom på både 64-bitsversionen och 32-bitsversionen av Cubase 5 utan framgång. Är det någon som vet vad som kan vara fel? // Peter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Ska vi räkna ner tills nån skriver "fråga supporten"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Vad har du för grafikkort? Dedikerat RAM? Vilket färgdjup (16 bit, 24bit+)? Är det senaste versionen av SSL-pluggarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Är det frågan om crackade pluggar? I såna fall är det något man får räkna med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Ska vi räkna ner tills nån skriver "fråga supporten"? 10..9...8...7...6... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peddap Postat 23 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 23 juni 2009 10..9...8...7...6... 5..4..3..2..1...STOPP! 😆 hahaha 😆 Jag har löst problemet genom att jag ändrade grafikkortsupplösningen till 16-bitars.... VOILA!!! Tack Linus 😄 Pluggarna har jag fått på en skiva när jag köpte en gammal dator för flera år sedan. Så jag har ingen aaaaaning om de är crackade eller inte. Troligen... Det är hur som helst bara att installera dom... De jag har är SSL 4000 och några andra (3 st) skräppluggar från Waves. Tidigare körde jag dom i en LEGAL version av Cubase SX 3 där de fungerade kanonbra. Förutom dessa Waves-filer som jag älskar att ha på trummorna så har jag precis uppgraderat till senaste T-Racks3... Vilka pluggar 🙂 Vill skaffa ett UAD-2 kort men nu vet jag inte om det är värt det... Så åver and aut!!! Thx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gardinen Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 UAD-2 är ALLTID värt att köpa 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Jepp. Aldrig hört talas om någon som ångrat att de köpt UAD. Snarare att de ångrat sig att de inte köpte det tidigare. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 juni 2009 Dela Postat 23 juni 2009 Vassego! Case closed 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peddap Postat 24 juni 2009 Trådstartare Dela Postat 24 juni 2009 ...och nu kom det uppdateringar till grafikkortet så att pluggarna fungerar som de ska även i 32-bitars grafikmiljö. ... UAD... mumma... Kollar in att köpa ett begagnat UAD-1 kort nu 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zeahl Postat 12 oktober 2009 Dela Postat 12 oktober 2009 När ska folk sluta ladda ner pluggar och faktiskt köpa dem istället...aja man får väl trösta sig med att det bara e pluggar och inte riktiga grejor.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.