Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. Är relativt grön på inspelning m.m. och skulle behöva lite hjälp med mitt nyinförskaffade Battery 3 (bör kanske tillägga att jag använder Cubase för att spela in annars). Här kommer hur som helst en väldigt konkret fråga:

Hur gör jag ett komp inuti Battery med alla de olika padsen som finns att trycka på? Jag får fram ljud när jag klickar på padsen, men jag förstår inte alls hur jag ska göra för att kunna göra komp... hjälp, någon? 🙂

Tack på förhand.

- F

Redigerat av Sanningen
Annons
negroj9 (oregistrerad)
Postat

Använd Battery som ett VSTinstrument i Cubase och 'programmera' trummorna i ett midi-spår som är kopplat till battery.

Postat (redigerat)

I en piano-roll?

(Det du nämnde har jag redan försökt med, men det blev mest pannkaka...), ska kolla om det funkar med piano-rollen.

Redigerat av Sanningen
DieHard (oregistrerad)
Postat

Manualer är till för att användas.

Postat

Piano-rollen funkade inte.

DieHard: Kom med ett givande svar istället för att vara så jävla äckligt noga med att folk ska följa regler till höger och vänster. Jag slår vad om att de flesta som skriver på forumet laddar hem sina inspelningsprogram, pluggar etc. Det har du säkerligen också gjort någon gång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.