Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tja jag e helt vilt ute efter att få tag på schysta rock samplingar har haft det svårt och hitta samplingar för logic tycker jag, eller så har jag inte sökt rikgigt bra 😛🙂

tjha om ni vet någon som säljer sådant som på loopmasters skulle varit schyst av er att länka men inte för dyrt som ja..

Annons
Postat

Jag tror ärligt talat att det du behöver finns med i Logic redan från början, gå igenom looparna samt instrumenten. Det du behöver göra är att använda pluggar för att få till det rätta soundet, testa reverb och andra kompressor inställningar. Och några rör värme pluggar.

Lyssna på lite 90-tals alster och försök att härma kickar och snare mm så kommer du att lära dig ungefär vad som krävs för få till det rätta soundet.

Det låter mer sterilt och digitalt idag om samplingar och instrument i och med att det mesta är datorbaserat, det är nog därför du tycker att det du har inte fungerar.

Jag kör själv Logic Studio och tycker att det finns en massa roligt att leka med, det är mest ens kunskap gällande pluggar och annat som är begränsningen.

GL!

Postat

okaj har sett lite från garageband linjen men jag e ju lat att kompressera till riktigt låt säg..

det är då bara i logic studio då eftersom jag sitter på logic express 8a och det e mycket som e borttaget tror jag?

samplingar ? pluggar vetja sitter på lite disco ljud just nu som jag har köpt för 3mån typ med daft punk osv men det matchar ju inte alls det typiska acdc trummorna etc om du vet hur jag menar?

är det logics adnvändarens hemlighet om ljudknepen ?

DieHard (oregistrerad)
Postat

AD kan fungera om det är något för dig. Minns att de hade presets för det också. Om man nu gillar presets, vilket inte jag gör men men...

Postat (redigerat)

Menar du addicted drums?... eller xlr?..

har gittar tricket easy n play

kom ju på att man kan ju köpa sig drum and bass samplingar då får man ju lite akustika trummljud ibland

http://www.loopmasters.com/product/details/305 hmm vad känner ni om denna den har ju ganska rikgigt det jag letar efter..

Redigerat av alphazun
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.