djungel-Jim Postat 21 juni 2009 Postat 21 juni 2009 (redigerat) Jag har precis märkt att lacken har veckats kring mina stämskruvar på min halvår gamla gibson les paul studio! Jag köpte den som sagt för ett halvår sen, ny, hos hellstone music på söder här i stockholm. Min första tanke var att jag fått ett måndagsex och att jag vill skicka tillbaks den till hellstone och vidare till gibson och få en ny på garanti eller liknande. Meeeen sen kom jag på att jag haft den inne på "fullservice" hos JAM för ett par veckor sedan. Om man kollar på skadorna (se bilder nedan) ser det ut som att stämskruvarna rört sig och därigenom veckat lacken. Vad tror ni? Vem ska jag vända mig till? Känns GRYMT trist att behöva fixa till en sån här skada på en ny gitarr. Om jag själv dängt in den i en dörr hade jag kunnat leva bättre med det. Redigerat 21 juni 2009 av djungel-Jim
Claes Holmerup Postat 21 juni 2009 Postat 21 juni 2009 Har du nyligen haft den inne hos någon för en åtgärd där de har haft med stämskruvarna att göra, så borde du nog höra av dig till dem i första hand. Problemet är att de kan hävda att du har orsakat det själv, eftersom det har dröjt ett par veckor efter deras åtgärder innan du har hört av dig - och att du borde ha uppmärksammat en sådan sak direkt när du hämtade gitarren om det fanns några skador som hade orsakats av dem... 🙂 Sådant är skitsvårt, så det är bara att hålla tummarna att de accepterar att ta det på sig. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.