treqie Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 Tjena, jag har ett underligt problem med mitt Terratec Phase X24 Firewire. Det kommer liksom inget ljud ur det, och jag vet inte alls vad felet kan bero på. Den hittar kortet, det finns där. Kör man en låt, så går låten, men det är bara tyst. * Testade installera om drivrutinerna, funkade inte. Provade att ändra latencyn. * Stoppade i hörlurarna och kollade, men inget ljud till den utgången heller. * Stoppade i en mikrofon, och det fungerar. * Öppnade den och tittade efter brända komponenter, men jag kunde inte se något. * Provade den på en polares mac en snabbis, och då fungerade kortet. Sen tog jag hem kortet, och då var det ljud, men sedan hängde den sig, och sen var det tyst igen. När jag testade den på min gamla ibook så låser sig datorn så fort man trycker play på en låt. Men jag gjorde antagandet att datorn är för gammal bara. Vad fan kan det vara egentligen? 🙂 Man borde kanske göra ett längre prov på hans mac igen.
laxlaxlax Postat 20 juni 2009 Postat 20 juni 2009 (redigerat) Vilket program och dator/operativsystem kör du? Redigerat 20 juni 2009 av laxlaxlax
treqie Postat 20 juni 2009 Trådstartare Postat 20 juni 2009 Vilket program kör du? Vilket som helst, som kan spela upp ljud. Spotify, itunes, winamp, renoise etc.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.