Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Angående Uad igen.

Har det mesta man behöver i Uad2 paketet? Ni som har, brukar nu använda något mera? Eller är det någon extra plugg som tillkommer här och där.

Annons
Postat

Fairchild 670, Neve 33609 och Precision Buss Compressor är väldigt trevliga. OBS; nästan alla pluggar till UAD är väldigt trevliga…

Postat

Okey, alla pratar gott om dem så, varför skulle det inte passa mig.

Får bli att införskaffa mig ett paket med andra ord. For my brand new mac pro.

Postat

Ett hett tips är att inte slösa pengarna på den dyraste Macen utan köpa en billigare MP och istället köpa ett dyrare UAD-kort (så du kan köra fler UAD-pluggar samtidigt). Sannolikheten är nämligen stor att du blir förälskad i UAD-pluggarna och bara vill köra sådana och inte har någon nytta av all CPU-kraft Macen erbjuder.

Postat (redigerat)
Ett hett tips är att inte slösa pengarna på den dyraste Macen utan köpa en billigare MP och istället köpa ett dyrare UAD-kort (så du kan köra fler UAD-pluggar samtidigt). Sannolikheten är nämligen stor att du blir förälskad i UAD-pluggarna och bara vill köra sådana och inte har någon nytta av all CPU-kraft Macen erbjuder.

Men hur kopplar jag pcie kortet till en macbook pro? Eller går det i ExpressCard/34 slot? :S Annars tänkte jag att mac pro med standars config i 8core eller 2,9ghz singel. Eller macbook pro 2,8. Men då köper jag hellre mac pro.

Redigerat av Gäst
Postat
Jag skulle försöka hitta en MP 2008 eller köpa den billigaste MP (ny) och sedan ett UAD-2 Quad.

Yews. Det är det jag kommer göra. Men om det blir ny så blir det 8core, eller singel med 2,9ghz. Som jag skrivit tidigare.

😛

Postat (redigerat)

Okey att det går med macbook pro. Men jag vill inte ha bärbar i studion. Det kommer jag köpa för att kunna ta med mig grejer osv. En macbook pro 13" eller större om ekonomin tillåter.

///

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.