Jump to content
Annons

"An error occured during the export!" - Vad gör jag för fel? SE3 user.

Recommended Posts

bjosal (oregistrerad)
Postat

Jag har Cubase SE3 och ska exportera en produktion till ljudfil men får ovan nämnda felmeddelande. Jag gör följande:

1) Har ett projekt öppet.

2) Väljer "file / Export / Audio mixdown

3) Väljer:Filename: Justglow, FIles of Type: WIndows Media Audio FIle. (WMA): Attributes: Bettter than CD quality 96 kbps, Outpots: Sterero out, Import to: Ingen ibockning.

Men - jag får då felmeddelandet "AN Error occured during the export!". Det kommer upp vilket val av filtyp jag än väljer. Jag får en känsla av att jag gjort något fel i momentet innan, men hittar inget i manualen etc.

Please - vad är det jag missar i momentet att få ut en ljudfil som jag kan spela upp etc i vanliga program? Helst vill jag omvandla den till en MP3, men det verkar inte Steinberg ha kvar till SE3 versionen.

Har du något tips?? 🥰

Annons
bjosal (oregistrerad)
Postat
Hmmm,

Själv kör jag Sonar men däe måste man först välja/markera (som vid edit) vad som skall exporteras ur ett öppet projekt. Prova Select ALL.

THX men nope, jag testade "Edit / select / all" men fick fortfarande felmeddelandet 🥰 Hoppas på mer hjälp, för jag känner på mig att det är något banalt jag missat...

Postat
Har du kanske glömt ställa left och right locator i början resp slutet av låten...?

Det är ett väldigt vanligt fel.

Och kolla så att de inte är inverterade - dvs att left marker är till höger i låten och tvärtom.

För att ställa right marker, håll nere ALT och klicka. CTRL + musklick ställer Left marker. När det är rätt så är sträckan mellan dom blå, och inte röd.

bjosal (oregistrerad)
Postat
Och kolla så att de inte är inverterade - dvs att left marker är till höger i låten och tvärtom.

För att ställa right marker, håll nere ALT och klicka. CTRL + musklick ställer Left marker. När det är rätt så är sträckan mellan dom blå, och inte röd.

T A C K!!! DU räddade min midsommar! Det var helt korrekt som du sa, jag hade blandat ihop markeringarna. Det var rött, men jag fixade och så blev det blått. NU har jag kunnat ladda ner till en .wma fil. Stor heder och respekt till dig. Trevlig midsommar, nu smiter jag nog från sällskapet här hemma och mixar ner några fler alster! 😄

Postat

Blev själv hjälpt med samma problem här på forumet för.. fyra år sen. Så det var väl dags att hjälpa tillbaka. Om fyra år till kanske det är din tur. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.