Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag är sugen på att växla över till Windows 7, 64 bitars versionen. Är det någon som har erfarenhet av att köra Cubase 4 Le i den miljön?

Är det någon som hört om det finns eller är på gång med en 64-bitars version av Cubase 4 Le?

/Björn

Annons
Postat

Det är ju fortfarande en sen beta eller RC av win7.. Testa och installera Cubase LE så får du ju se själv hur pass det funkar... Men förbered dig att det kommer att saknas drivrutiner för t.ex ljudkort...

Postat

Hej,

Tänkte bara jag skulle rapportera lite kring mina tester...

Jag har alltså testa windows7 på min musikdator.

Datorn: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz, 4GB DDRII 800MHz RAM

Ljudkort: Motu 828mkII Firewire

Windows7: 64-bitars

Cubase 4 Le verkar funka fint att installera och köra. Tyvärr fick jag aldrig någon av Motus drivrutiner att funka trots att jag testade de flesta jag kunde hitta.

Windows7: 32-bitars

Cubase funkar fint. Installationen av Motu drivrutinerna funkar fint men win7 förstår inte att det är ett ljudkort som installerats och kan därför inte använda det som audiodevice. Det fungerar dock som det skall i cubase. Jag upplever att drivrutinen fungerar sämre än under XP, jag brukar kunna köra 128 samples utan problem men nu ger det en del missljud. Höjer jag till 256 samples så verkar det funka fint även om jag inte kunde testa med någon mer krävade plugg. Tyvärr fick jag sedan lite andra problem med exempelvis mitt nätverkskort som inte ville funka. Jag hade dessutom problem med mina Line6 prylar som inte vill installeras korrekt.

Resultat:

Jag lägger tillbaka winXP och kör på det ett tag till. Även om win7 ser väldigt trevligt ut och verkar vara på väg att bli en bra produkt så är det fortfarande lite för tidigt för studion verkar det som.

Hoppas att mina försök sparar lite tid åt någon annan iallafall :rolleyes:

/Björn

Postat (redigerat)

Får själv min dator till veckan och tänkte testa Windows 7 64. Många på gearslutz rekommenderar det eller vista 64 om man har hyfsat mycket ram.

Dock med 32 bitars cubase.

Redigerat av Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.