Jump to content
Annons

Styra allt ljud i Windows genom Mbox2!


Unicron

Recommended Posts

Hej!

Har äntligen köpt en Mbox2:a. Samtidigt köpte jag en ny PC med Vista installerat. Problemet är att jag skulle vilja att allt ljud går igenom Mboxen istället för datorn integrerade ljudkort. För ljudet funkar finnemang i ProTools, men är stendött när jag vill lyssna i iTunes eller spela spel. Finns det något smidigt sätt att fixa det?

Tack på förhand!

Redigerat av Unicron
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

m-boxen e ju inte så smidigt när det gäller sånt. För det första får du ju sätta den som standardljudkort i windows.. Sen får du använda digi MME-helper för att tvinga programmen att spela upp via den.. och det är inte ens säkert det funkar så bra heller.. Men det är mitt bästa tips iaf, Digi MME-helper:

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...mp;itemid=23087

Lycka till!

/L

EDIT: det står om digi-helper en bit ner på den sidan som jag länkade till. Direktlänk nerladdning: http://www.railjonrogut.com/DigiMMEHelper.zip

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

m-boxen e ju inte så smidigt när det gäller sånt. För det första får du ju sätta den som standardljudkort i windows.. Sen får du använda digi MME-helper för att tvinga programmen att spela upp via den.. och det är inte ens säkert det funkar så bra heller.. Men det är mitt bästa tips iaf, Digi MME-helper:

http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...mp;itemid=23087

Lycka till!

/L

EDIT: det står om digi-helper en bit ner på den sidan som jag länkade till. Direktlänk nerladdning: http://www.railjonrogut.com/DigiMMEHelper.zip

Hittar inte var jag sätter mboxen som standard, är det i enhetshanteraren eller sound i kontrollpanelen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar inte var jag sätter mboxen som standard, är det i enhetshanteraren eller sound i kontrollpanelen?

Vad kör du för operativssystem? Finns inga wavedrivers till vista än, om det är det du kör..

I XP hittade du det i kontrollpanelen, under ljud & ljudenheter. Sätt standardljudenhet för uppspelning-> M-Box2

Du lägger sedan in programmen i Digi MME Helper som du vill höra via mboxen, sen så ska det funka.

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kör du för operativssystem? Finns inga wavedrivers till vista än, om det är det du kör..

I XP hittade du det i kontrollpanelen, under ljud & ljudenheter. Sätt standardljudenhet för uppspelning-> M-Box2

Du lägger sedan in programmen i Digi MME Helper som du vill höra via mboxen, sen så ska det funka.

/L

Jag kör Vista Ultimate så det verkar vara kört på den fronten då... träligt.

Men tack iaf för infon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kör du för operativssystem? Finns inga wavedrivers till vista än, om det är det du kör..

I XP hittade du det i kontrollpanelen, under ljud & ljudenheter. Sätt standardljudenhet för uppspelning-> M-Box2

Du lägger sedan in programmen i Digi MME Helper som du vill höra via mboxen, sen så ska det funka.

/L

Löste det lite provisoriskt genom att dra en 3.5 mm förlängning från datorn integrerade ljudkort där bak till bredvid mbox2:an, så behöver man bara byta plats på högtalar sladden när man ska lyssna på musik eller spela... Tack för tipsen annars!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löste det lite provisoriskt genom att dra en 3.5 mm förlängning från datorn integrerade ljudkort där bak till bredvid mbox2:an, så behöver man bara byta plats på högtalar sladden när man ska lyssna på musik eller spela... Tack för tipsen annars!

Alla idéer är bra utom dom dåliga :-P

Själv använder jag för tillfället bara lurar kopplade till datorns interna ljudkort.. men snart ska jag göra mig av med min m-box sså jag slipper det problemet =)

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...