Jump to content
Annons

Går ej att ladda upp filer?

Recommended Posts

valle-89 (oregistrerad)
Postat

Hej!

Innan gick det alltid att ladda upp grejer från Cubase essential 4... Tar dom inte WMA-Filer längre?

Står att de e fel fil-typ.

Nån som haft liknande problem?

/Valle*

Annons
Postat (redigerat)
Godkända format: aiff, mp3, wav

Edit:

Whoops. skulle ju vara ljudformat.

Redigerat av Hellpig
valle-89 (oregistrerad)
Postat
Edit:

Whoops. skulle ju vara ljudformat.

Jo ja vet jag såg de där men jag har laddat upp rätt många låtar när jag har gjort på precis samma sätt som jag tänkte göra idag:S

HELT säker på det!

Cubase essential 4, EWQL RA, EWQL SO (silver)... De e dom enda grejorna jag har använt mig av och jag har till o med låtar som ligger ute nu som oxå e "Windows Media Audio-file"

:S

Postat

Ett tips att är exportera som wavefiler och sedan konvertera dem till MP3 med WinLame.

valle-89 (oregistrerad)
Postat
Ett tips att är exportera som wavefiler och sedan konvertera dem till MP3 med WinLame.

Jahaa tackar då e ja me!

Men ifall man konverterar blir inte kvaliten lite sämre då?

Postat

Kvaliten blir alltid något sämre med destruktiva format, dit både mp3, aac/mp4 och wma hör.

Förlustfria format är wav, aif, flac, mp4 lossless osv.

Vad du ska göra, är alltså inte att koda från wma till mp3, utan från wav/aiff till mp3. Att gå från ett destruktivt format till ett annat är inte att rekommendera. Generella regeln är alltså: behåll förlustfritt så långt det är möjligt och gå till destruktivt det sista du gör - om du måste.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.