Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tänkte avinstallera ett ful-Cubase SX som jag ändå inte använder. Men med tanke på att jag installerat alla VSTs i Steinberg-mappen så jag jag inte vågat ännu pga rädsla för att förlora dem vid avinstallation.

Är det så att jag utan problem kan flytta VST-mappen utan att det börjar strula?

Eller är det rentav så att VST-mappen inte avinstalleras vid en avinstallation av Cubase?

Annons
Postat

VST-mappen ska inte avinstalleras, men jag hade för säkerhets skull först gjort en kopia på mappen, avinstallerat, och sedan kollat så allt låg kvar.

• 1 månad senare...
Postat
Jag tänkte avinstallera ett ful-Cubase SX som jag ändå inte använder. Men med tanke på att jag installerat alla VSTs i Steinberg-mappen så jag jag inte vågat ännu pga rädsla för att förlora dem vid avinstallation.

Tjenare.

du kan välja det när du avinstallerar ... välj "custom avinstallation"

så kan du välja allt utom kanske c:\steinberg\vstplugins eller vart du har katalogen.

Det är det bästa sättet, att välja custom uninstall

/Perrra

Postat

Jag tänkte göra likadant. Kan man alltså avinstallera allt utom plugins mappen och projektmapparna (såklart) utan att riskera att förlora något? Alla VST-plugin inställningar ska väl ligga i plugin-mappen och projektmapparna?

Tänkte också ev uppgradera från sx 2.2 till 3 och få en ren installation.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.