tjomme_k (oregistrerad) Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 E8400 Core 2 Duo Processor 3.00GHz - 1333MHz 6MB cache 4GB 1333Mhz DDR3 Dual Channel ram 640GB Serial ATA 7200Rpm HardDrive 512MB ATI Radeon 4850 GraphicsCard SoundBlaster Xtreme Music M-Audio FastTrack Pro SoundCard Windows Vista 32bit Tacksam för alla svar och synpunkter. Jag tänkte börja med egen musikproduktion och har inte bestämt mig för vilket inspelningsprogram jag ska använda, så det är inte frågan, utan om denna dator är bra. Har precis fått hem den 😆 /Thomas K
SubLime Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 Jag tycker den ser bra ut! Fast jag skulle dissa vista direkt för XP 😆
oioioi Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 En disk till att köra Audio på. Vad skriver du, ska du köra över din disk med en Audi? Om du är trött på att diska kan jag rekommendera en diskmaskin! 😆
Åke Björnstad Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Vad skriver du, ska du köra över din disk med en Audi? Om du är trött på att diska kan jag rekommendera en diskmaskin! 😉 Hi-hi 🙂
tjomme_k (oregistrerad) Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Hej alla igen Så datorn verkar sjysst då Två ljudkort blev jag rekomenderad att installera av Musikaffärens personal ett för musik med bra drivrutiner för ASIO, och ett för att klara direct x ?? eller vad det var för att kunna använda datan till andra saker än bara musik. Det fanns nån annan fördel med det också men jag har glömt vad det var. Har förresten ett tredje ljudkort oxå.. GuitarPort.. om det nu räknas som ljudkort. Två diskar är det, missade att skriva det, den andra är på 320GB Har förstått att XP är att föredra, men det gick inte att köpa datorn med annat än Vista. Får väl försöka fixa det om det inte funkar bra med Vista
linusiuppsala Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 Hej alla igen Så datorn verkar sjysst då Två ljudkort blev jag rekomenderad att installera av Musikaffärens personal ett för musik med bra drivrutiner för ASIO, och ett för att klara direct x ?? eller vad det var för att kunna använda datan till andra saker än bara musik. Det fanns nån annan fördel med det också men jag har glömt vad det var. Har förresten ett tredje ljudkort oxå.. GuitarPort.. om det nu räknas som ljudkort. Två diskar är det, missade att skriva det, den andra är på 320GB Har förstått att XP är att föredra, men det gick inte att köpa datorn med annat än Vista. Får väl försöka fixa det om det inte funkar bra med Vista kanske du ska ha ett ljudkort till t ex Cubase eller annat musik-program och det andra till t ex Winamp. Jag hade problem med att ljudkortet pitchade upp allt ljud en halvton om man öppnade två ljudkällor i olika program samtidigt. Då fick jag starta om datorn och köra igen. Då fick jag tipset att installera ett kort till och det går jättebra. Kör ett kort för Cubase och ett för winamp sen kopplar ja in skiten i mixer och sen till monitorerna =) vet inte varför jag skrev det här egentligen:P
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.