Jump to content
Annons

Är detta en okej dator att börja producera musik med?

Recommended Posts

tjomme_k (oregistrerad)
Postat

E8400 Core 2 Duo Processor

3.00GHz - 1333MHz 6MB cache

4GB 1333Mhz DDR3 Dual Channel ram

640GB Serial ATA 7200Rpm HardDrive

512MB ATI Radeon 4850 GraphicsCard

SoundBlaster Xtreme Music

M-Audio FastTrack Pro SoundCard

Windows Vista 32bit

Tacksam för alla svar och synpunkter.

Jag tänkte börja med egen musikproduktion och har inte bestämt mig för vilket inspelningsprogram jag ska använda, så det är inte frågan, utan om denna dator är bra. Har precis fått hem den 😆

/Thomas K

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

En disk till att köra Audio på.

Postat
En disk till att köra Audio på.

Vad skriver du, ska du köra över din disk med en Audi? Om du är trött på att diska kan jag rekommendera en diskmaskin! 😆

tjomme_k (oregistrerad)
Postat

Hej alla igen

Så datorn verkar sjysst då

Två ljudkort blev jag rekomenderad att installera av Musikaffärens personal ett för musik med bra drivrutiner för ASIO, och ett för att klara direct x ?? eller vad det var för att kunna använda datan till andra saker än bara musik. Det fanns nån annan fördel med det också men jag har glömt vad det var.

Har förresten ett tredje ljudkort oxå.. GuitarPort.. om det nu räknas som ljudkort.

Två diskar är det, missade att skriva det, den andra är på 320GB

Har förstått att XP är att föredra, men det gick inte att köpa datorn med annat än Vista. Får väl försöka fixa det om det inte funkar bra med Vista

Postat
Hej alla igen

Så datorn verkar sjysst då

Två ljudkort blev jag rekomenderad att installera av Musikaffärens personal ett för musik med bra drivrutiner för ASIO, och ett för att klara direct x ?? eller vad det var för att kunna använda datan till andra saker än bara musik. Det fanns nån annan fördel med det också men jag har glömt vad det var.

Har förresten ett tredje ljudkort oxå.. GuitarPort.. om det nu räknas som ljudkort.

Två diskar är det, missade att skriva det, den andra är på 320GB

Har förstått att XP är att föredra, men det gick inte att köpa datorn med annat än Vista. Får väl försöka fixa det om det inte funkar bra med Vista

kanske du ska ha ett ljudkort till t ex Cubase eller annat musik-program och det andra till t ex Winamp.

Jag hade problem med att ljudkortet pitchade upp allt ljud en halvton om man öppnade två ljudkällor i olika program samtidigt. Då fick jag starta om datorn och köra igen. Då fick jag tipset att installera ett kort till och det går jättebra. Kör ett kort för Cubase och ett för winamp sen kopplar ja in skiten i mixer och sen till monitorerna =) vet inte varför jag skrev det här egentligen:P

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.