Freddy Postat 14 juni 2009 Postat 14 juni 2009 (redigerat) Nu är det dags att ta fram röstpennorna och fantasikepsen för nu ska vi bestämma temat på den kommande festivalen. Jag har fått in många fina alternativ i förslagstråden (se tråden). Personligen gillar jag relativt öppna teman och gick efter vad jag tyckte verkade kul av dessa förlag. Blir man förbannad över att jag inte tog med något alternativ så kan man inte överklaga, dock kan man vinna den här festivalen och återvända det temat i kommande festival. 😏 När deadlinen för röstningen är passerad. Så kommer jag lägga upp den slutliga festivaltråden med reglerna för det temat vi väljer och all den övriga informationen. ******************************************************************************** Hur röstningen går till: I vanlig festival-maner så ska det delas ut poäng. 1. Välj ut de TVÅ förslag som tilltalar dig mest av dom som är angivna (var tydlig med vilket alternativ du ger poäng). 2. Dela ut poängen 2, 1, där 2:an ges till det temat du gillar mest. 3. Om två eller fler alternativ hamnar på samma poäng så kommer jag avgöra vilket temat blir. 4. Röstningen stänger på midsommarafton kl 00:00 (alltså den 19:e, nu på fredag). Så skynda på med era röster! 5. Alla medlemmar som är reggade senast den 13:e Juni får rösta. ******************************************************************************** Rösta på TVÅ av följande tema-förslag: 1. Vart i världen? Gör ett musikstycke som tar oss ut på en resa, vart i världen befinner sig ditt musikstycke? 2. Psalm Hur skulle en Psalm låta om du skrev den? 3. Musikvideo Gör en musikvideo till en av dina egna låtar. 4. Progg Återskapa denna musikgenre idag. 5. Ångest Text och musik som behandlar/ger grav ångest. 6. Sommarplåga/sommarlåt Beskriv sommaren med musik eller vad sommaren innebär för dig. 7. 12-tons-festival Komponera ett verk med 12-tons-tekniken. Förenklat betyder detta att man måste använda alla 12 toner som finns i vår västerländska musik innan man får använda samma ton en gång till. Vilket skapar en väldigt konstig harmoni 8. Oktoberfest Öl, överförfriskade österrikare och öltält. Sätt musiken till denna festival! 9. Bildassociation Freddy lägger upp tre stycken bilder av olika slag. Sen ska man associera fritt kring dessa och skriva sin musik utefter intrycken kring bilden/bilderna. ******************************************************************************** Jag kommer uppdatera detta inlägg vart efter det kommer in röster och jag läser tråden så man kan följa utvecklingen. Jag hoppas detta inte blev för omständligt nu. Inga konstigheter? Se till att RÄTT tema vinner nu då! /F ******************************************************************************** Nuvarande ställning(senast reggade röst - sMichael): Ångest - 16 Bildassociation - 15 Musikvideo - 12 Vart i världen - 11 Psalm - 11 Sommarlåt - 10 12-tons-festival - 7 Progg - 3 Oktoberfest - 2 ... Redigerat 19 juni 2009 av Freddy
sixties Postat 14 juni 2009 Postat 14 juni 2009 många roliga teman (och några mindre roliga) så det är svårt att bestämma sig men 2 p till progg 1p till vart i världen
Freddy Postat 14 juni 2009 Trådstartare Postat 14 juni 2009 Kul att det börjar rulla in lite röster. Jag ska väl rösta jag med: 2 - Vart i världen? 1 - Bildassociation
flabb Postat 14 juni 2009 Postat 14 juni 2009 2p: musikvideo 1p: bildassociation Ångest låter intressant fast hade hellre jobbat med ngt positivt på andra sidan skalan, lite svårare tror jag. 12-tonsteknik, vad 17 är det?
Freddy Postat 14 juni 2009 Trådstartare Postat 14 juni 2009 1 Psalm 22 Psalm 1 Du får ändra din så att det blir två olika bidrag, om du vill vara med och rösta.
Freddy Postat 14 juni 2009 Trådstartare Postat 14 juni 2009 12-tonsteknik, vad 17 är det? Det var nog en aning knapphändig information på det temat, skrev till en kort liten förklaring. 🙂
Freddy Postat 14 juni 2009 Trådstartare Postat 14 juni 2009 (redigerat) dubbelpost HILFE Redigerat 14 juni 2009 av Freddy
debatt Postat 14 juni 2009 Postat 14 juni 2009 Du får ändra din så att det blir två olika bidrag, om du vill vara med och rösta. 1. Psalm 2 2. Sommarlåt 1
Freddy Postat 15 juni 2009 Trådstartare Postat 15 juni 2009 2p: Ångest1p: Progg Välkommen in i matchen - oioioi! 😉
aROCKER Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 2p till sommarplåga (för stämningen) 🙂 1p till Oktoberfest (för att jag redan dricker garanterat mest öl!) 😉 /aROCKER
Memphis Postat 15 juni 2009 Postat 15 juni 2009 (redigerat) Ja mamma. 😏 Sommarhit - 2 MusikVideo - 1 Redigerat 15 juni 2009 av Memphis
Freddy Postat 16 juni 2009 Trådstartare Postat 16 juni 2009 Ny ledare i toppen - ÅNGEST! Några dagar kvar att rösta. Kom igen nu!
sadomachine (oregistrerad) Postat 16 juni 2009 Postat 16 juni 2009 2 poäng till ångest 1 poäng till bildassociation
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.