Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan kära studiovänner!

Jag tänkte göra om min ”Hobby-studio” hemma till en lite mera proffsig sådan. Jag har kikat runt en del kring akustikbehandling i ungefär en vecka och med lite mer skinn på benen än tidigare skulle jag ändå behöva lite hjälp :rolleyes:

Jag använder rummet både till att spela in i och att lyssna/mixa i. Jag har tagit lite bilder på rummet och pillat ihop en liten ritning i 2d (Jag hajar inte riktigt det där med 3d-modeller som jag sett många använda sig av här på forumet).

post-14019-1244915960_thumb.jpg

Ritning över rummet

post-14019-1244915977_thumb.jpg

Område A +dörr+ Område B

post-14019-1244915986_thumb.jpg

Område C + Fönster + Område D

post-14019-1244916004_thumb.jpg

Område E + Område F + Blivande Förrådet

post-14019-1244916010_thumb.jpg

Område G + Arbetsplats + Område H

Ursäkta röran! Hela rummet är under renovering. Det är 190 cm i tak och det är två takbjälkar som sticker ner 12 cm. Golvet består av heltäckande matta. Väggarna är gipsväggar. Tygskynket som finns med på ritningen men inte på bilderna har jag inte hunnit sätta upp ännu.

Det som ska spelas in i rummet är sång, elgitarr, akustisk gitarr, bas, flöjter och diverse slagverk. Vart behöver jag dämpa och med vad? Var ska jag spela in vad och i vilken riktning?

Jag har 4 stycken absorbenter som är 60x135 cm. Annars försöker jag hålla budgeten låg och bygger hellre eget än köper nytt.

Ha en trevlig kväll! Kan passa på att tipsa för de som missat de att det börjar en helkväll med gitarrprogram nu på 2an! 😄

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.