Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag är ny i denna fantastiska värld, och har följande problem. Jag har ett yamaha p85 digitalpiano, och en midisynth av märket midistudio-2.

Med mitt yamaha kör jag analogt ljud rätt in i ljudkortet utan problem. Mitt midistudio-2 är kopplat direkt till datorn med en usb-kabel, och jag har installerat drivrutinerna utan problem.

Dock så lyckas jag inte få någon MIDI-respons i Cubase SX, p85an ger respons utmärkt men midisynthen är helt död.

Har provat att pilla lite under device setup, och under Default MIDI Ports hittar jag bara mitt ljudkort, "Line6 TonePort UX2", men som jag har förstått borde jag även hitta själva midisynthen där.

Ursäkta om det är ett banalt fel jag har missat, jag är verkligen en nybörjare men jag har suttit ett riktigt bra tag nu, och skulle verkligen uppskatta hjälp!

Mvh Marcus

Annons
Postat
Hej,

Jag är ny i denna fantastiska värld, och har följande problem. Jag har ett yamaha p85 digitalpiano, och en midisynth av märket midistudio-2.

Med mitt yamaha kör jag analogt ljud rätt in i ljudkortet utan problem. Mitt midistudio-2 är kopplat direkt till datorn med en usb-kabel, och jag har installerat drivrutinerna utan problem.

Dock så lyckas jag inte få någon MIDI-respons i Cubase SX, p85an ger respons utmärkt men midisynthen är helt död.

Har provat att pilla lite under device setup, och under Default MIDI Ports hittar jag bara mitt ljudkort, "Line6 TonePort UX2", men som jag har förstått borde jag även hitta själva midisynthen där.

Ursäkta om det är ett banalt fel jag har missat, jag är verkligen en nybörjare men jag har suttit ett riktigt bra tag nu, och skulle verkligen uppskatta hjälp!

Mvh Marcus

Har du installerat drivrutinerna för usb-midisynthen? Annars är det inte så konstig om den inte syns.

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Det är ett helvete när det inte funkar!

Har du testat att byta usb port?

GIGAN

Postat

Prövade att byta port nyss, ingen förbättring. Jag installerar drivrutinerna utan problem, men jag hittar inte synten under MIDI ingångar.

Otroligt frustrerande, och synthens tillverkare har världens sämsta support..

GIGAN (oregistrerad)
Postat

Om laddar en vst plugg och spelar på keyboarden, ger cubase ngt utslag?

Det är en röd stapel på tranportpanelen.

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.