Jump to content
Annons

eric prydz - call on me


Plus o Minus

Recommended Posts

... inte alls.

detta om man ska se bort ifrån den offantligt förfärliga snuskvideon, ... å andra sidan så är inte detta hans fel så vitt jag vet, vilket betyder att jag kan gå rakt på sak och ställa min igentliga fråga ...

jag vill bli uppdaterad inom housegenren.

detta bör vara fort avklarat då det finns ett par slipade housefjantar "som erik hofstein skulle ha utryckt det" som kan avhjälpa mig i mitt sökande om livets stora mening.

så, finns det några vettiga alternativ som forumets stora housegudar vill informera mig om?

///minus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett gäng houseproducenter och grupper:

Miguel Migs

Jay J

Hardsoul

Eríc Prydz

Steve Angello

Sebastian Ingrosso

John Dahlbäck

Plej

DJ Rhythm

Hott 22

David Morales

Blue Six

Junior Jack

Daft Punk

Thomas Bangalter

DJ Falcon

Mutiny

Andy Caldwell

Copyright

Golden Touch

Dr Kucho

Mylo

Armand van Helden

Dave Armstrong

DJ Flex

Stockholm Cyclo

Soul Rebels

Axwell

S.U.M.O

Blaze

Tim Deluxe

Masters At Work

Stonebridge

Fish Go Deep

Roland Clark

Cassius

Kaskade

Lovetronic

Alex Gopher

Etienne De Crecy

Rasmus Faber

Alla gör förstås inte enbart house, men "house doesn't need to be house to be house". 😉

Redigerat av mattias
Link to comment
Dela på andra sajter

tackar ödmjukast för namnen, men kommer det några nya låttittlar till dessa med?

///minus

Skall du ut och julhandla 🙂

alla julhandlar inte på dc som dig 😏, så ja, jag lär nog gå ut för att införskaffa mig plattorna i fråga med mindre jag kan göra mina inköp via nätet. har du några förslag?

///minus

Link to comment
Dela på andra sajter

John Dahlbäck

är inte herr john lite småjazzig i sina alster?

///minus

Jo, men han gör inte enbart jazziga saker. Lyssna på t ex "Lick My Deck" som han har gjort tillsammans med Sebastian Ingrosso. Mycket bra tryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

... inte alls.

detta om man ska se bort ifrån den offantligt förfärliga snuskvideon, ...

Snacka skit!

Det är det bästa som gjorts i musikvidoeväg på bra länge. När såg du senast en video på tv där du bara var TVUNGEN att se vem fan som gjort den låten och den videon? Syftet är ju att folk skall få intresse av videon och det får nog de flesta, på gott och ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

... inte alls.

detta om man ska se bort ifrån den offantligt förfärliga snuskvideon, ...

Snacka skit!

Det är det bästa som gjorts i musikvidoeväg på bra länge. När såg du senast en video på tv där du bara var TVUNGEN att se vem fan som gjort den låten och den videon? Syftet är ju att folk skall få intresse av videon och det får nog de flesta, på gott och ont.

Med andra ord: dålig video, bra reklam kanske man kan säga?

Jag håller med. Det är smart, men ändå dåligt.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

John Dahlbäck

är inte herr john lite småjazzig i sina alster?

///minus

Jo, men han gör inte enbart jazziga saker. Lyssna på t ex "Lick My Deck" som han har gjort tillsammans med Sebastian Ingrosso. Mycket bra tryck.

anledningen till att jag frågade var för att mitt vaga minne sa att det lät lite jazzigt sisst *typ*, så jag kände ett behov av att friska upp minnet lite fort med just den frågan. ska iaf kolla upp den där lick my deck, en gång till 😕

///minus

Link to comment
Dela på andra sajter

... inte alls.

detta om man ska se bort ifrån den offantligt förfärliga snuskvideon, ...

Snacka skit!

Det är det bästa som gjorts i musikvidoeväg på bra länge. När såg du senast en video på tv där du bara var TVUNGEN att se vem fan som gjort den låten och den videon? Syftet är ju att folk skall få intresse av videon och det får nog de flesta, på gott och ont.

om det inte hadde varit för att jag visste att prydz låg bakom låten då jag såg videon första gången så hadde jag bara skakat på huve' och ignorerat både artist och bolag som den ligger på, och med detta bytt kanal omgående, vilket jag å andra sidan gjorde. så nej, videon fick mig inte intresserad för fem fjolliga ören.

///minus

Link to comment
Dela på andra sajter

... inte alls.

detta om man ska se bort ifrån den offantligt förfärliga snuskvideon, ...

Snacka skit!

Det är det bästa som gjorts i musikvidoeväg på bra länge. När såg du senast en video på tv där du bara var TVUNGEN att se vem fan som gjort den låten och den videon? Syftet är ju att folk skall få intresse av videon och det får nog de flesta, på gott och ont.

om det inte hadde varit för att jag visste att prydz låg bakom låten då jag såg videon första gången så hadde jag bara skakat på huve' och ignorerat både artist och bolag som den ligger på, och med detta bytt kanal omgående, vilket jag å andra sidan gjorde. så nej, videon fick mig inte intresserad för fem fjolliga ören.

///minus

Då är du blind eller bög.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du blind eller bög.

man känner igen sig själv i andra.

///minus

Javisst men inte i det här fallet för jag uppskattade ju videon. I det här fallet så kände jag igen dig i min motsats och jag är kille och straight.

(ironi)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...