johle Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 (redigerat) Denna sköna parodi/låt innehåller det där klassiska Timbaland-sticket eller vad man nu ska kalla det. Vid 2.01 Det blir som en blandning av låga och höga stämmor, eller har jag helt fått det om bakfoten? Låter coolt iaf 🙂 Påminner om flera av Timbalands låtar, typ Promiscous om jag inte minns fel. Där blir ju kontrasten naturlig i och med att han har en väldigt låg röst, men i länken ovan är det ju faktiskt samma killar som sjunger? Tips uppskattas! 😄 MVH Johan Redigerat 11 juni 2009 av johle
johle Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 (redigerat) Ja förstår int! Va vill du ha tips om? :-) Hur denna "effekt" skapas, vad är det egentligen han gör? Det låter ju "annorlunda", men hur? Speciellt i videon jag länkade till 😄 Såg att tråden blev flyttad, men har inte det jag frågade om med mixning att göra? Eller? Redigerat 11 juni 2009 av johle
Gain Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Påminner om flera av Timbalands låtar, typ Promiscous om jag inte minns fel. Där blir ju kontrasten naturlig i och med att han har en väldigt låg röst, men i länken ovan är det ju faktiskt samma killar som sjunger? Who knows.. Det är kanske inte killen i filmen som skrivit brevet 😄 En röst har många lägen och uttryck, så visst är det nog grabbarna som gör det.
Rabieshund Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Sjung in en stämma i falsett, dubba. Sjung in en stämma en oktav under, dubba.
Daniel Postat 12 juni 2009 Postat 12 juni 2009 Sjung in en stämma i falsett, dubba.Sjung in en stämma en oktav under, dubba. Exakt. låt det gärna vara lite snett, d.v.s. rätta inte tonerna.
johle Postat 13 juni 2009 Trådstartare Postat 13 juni 2009 Schysst! Tack för alla svar Nu skall detta testas!
Mellony Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 (redigerat) Schysst! Tack för alla svar 😄 Nu skall detta testas! Och du kom fram till? 😄 Funkade det? Blev det ungefär som i låten? Har du någon mp3 att dela med dig av där du visar hur ditt test lät? Redigerat 1 september 2009 av Mellony
johle Postat 2 september 2009 Trådstartare Postat 2 september 2009 (redigerat) Och du kom fram till? 🙂 Funkade det? Blev det ungefär som i låten? Har du någon mp3 att dela med dig av där du visar hur ditt test lät? Jag har absolut testat en hel del med stämmor sedan detta inlägg. Grym teknik ju! ☺️ Dock inte "Timberland"-mässigt eller som i länken ovan, det närmaste är väl refrängen i min senaste låt som en kompis sjunger. Den är ganska dubbad och i olika oktaver men inte så mycket i strämmor (tyvärr), inte extremt på något vis. Ganska sparsamt faktiskt... Men det blir mycket fylligare än mina tidigare låtar - helt klart! 🙂 Om du vill kan du lyssna på www.lennefalk.com, senaste låten "The Time Is Here". Tyvärr är all röst i den låten inspelad under totalt 2.5 h pga. olika anledningar, men det blev helt okej ändå tycker jag 🙂 Vi hade tänkt lägga stämmor men pga. tidsbrist så blev det inte så. Antar att du inte lär uppskatta genren, men det är bara detta jag kan göra för tillfället... Kul att du hörde av dig! Kommentera gärna 🙂 MVH Johan Redigerat 2 september 2009 av johle
Mellony Postat 2 september 2009 Postat 2 september 2009 (redigerat) Jag har absolut testat en hel del med stämmor sedan detta inlägg. Grym teknik ju! 😛 Dock inte "Timberland"-mässigt eller som i länken ovan, det närmaste är väl refrängen i min senaste låt som en kompis sjunger. Den är ganska dubbad och i olika oktaver men inte så mycket i strämmor (tyvärr), inte extremt på något vis. Ganska sparsamt faktiskt... Men det blir mycket fylligare än mina tidigare låtar - helt klart! 😄 Om du vill kan du lyssna på www.lennefalk.com, senaste låten "The Time Is Here". Tyvärr är all röst i den låten inspelad under totalt 2.5 h pga. olika anledningar, men det blev helt okej ändå tycker jag 😛 Vi hade tänkt lägga stämmor men pga. tidsbrist så blev det inte så. Antar att du inte lär uppskatta genren, men det är bara detta jag kan göra för tillfället... Kul att du hörde av dig! Kommentera gärna 😄 MVH Johan Tyckte snarare att genren var tung! Refrängen var riktigt grym. Tycker dock att prodden saknar det "dance pump" som du verkar vara ute efter. Fetare baskagge och och mer djup (reverb och delay) krävs för denna stil. Fler dubbar och ännu längre ut åt kantera skulle göra susen i refrängen. Ps. Är dock jäkligt sugen på att få reda på mer om hur man får till ljudet som i länken. Låter som många dubbar och en del stämmor. Men det känns som att det inte är så enkelt, I Think There's More To It! Redigerat 2 september 2009 av Mellony
hegobald Postat 2 september 2009 Postat 2 september 2009 Sluta spamma denna låt/video nu.. Börjar bli löjligt ju... Ni verka ju bara vara ute efter att få så hög searchpoint som möjligt på Google etc.. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.