Hellpig Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 (redigerat) Precis som titeln säger; vill du vara med och köra på KISS gamla paradnummer "Rock and roll all nite" så svara här, eller PM:a mig. Jag vill ha en maffig kör med många olika röster - du kan sjunga något så när och har möjlighet att spela in din egen sång. Mer info om projektet kommer senare... Jag vet inte om man behöver lägga till det här men jag gör det för säkerhets skull: kön spelar ingen som helst roll!! Uppdatering! Nå... jag vill fortfarande ha fler körer till Rock and roll all nite! Så ni här som visade intresse - slejnard, Gigan, Freddy, sixties, bakke, Valle, Gain, DanielK, Vallhagen, Limpan, Robert - och alla andra, kom igen nu! Just nu har jag Burnie på lead & kör, plus 3 gubbar till, det behövs mer här, det behövs en episk kör! 🙂 Råmix av låten i waveformat finns här att ladda ner: https://delafil.com/key=1722e7c38b0825f2d67df2acd2d5630d Gapa, skrik, sjung, ta ut stämmor - just do it! Det är bara att ladda ner filen och sjunga och sedan skicka en länk med din sångfil till mig... Redigerat 21 november 2009 av Hellpig
slejnard Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 All In! Kan säkert fixa en drös polare som hakar på åxå... Pst: Riktigt skönt projekt du dragit i gång med ja du vet vad... Me like KISS!
bakke Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Jag är också med, hör av dig när det är dax! Behöver du fler så har jag två band som ska in i studion under sommaren (2 projekt som får rulla parallellt), kan nog få dom killarna att sjunga också.
Hellpig Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 Tackar för alla svar, kan väl säga att grunden är redan inspelad... grunderna eftersom det faktiskt är hela albumet Dressed to Kill som spelas in. Men jag återkommer när det blir dags för sångpålägg! Slejnard; Det låter ju kalas - ju fler desto bättre! Valle; Klart du skall! 😄 Nu undrar jag bara om ni kan spela in när ni drar gylfen upp och ner också... 😄 (Fotnot: Tydligen stod hela KISS dåvarande road crew och gjorde detta under inspelningen av Rock and roll all nite och det skall finnas med på originalinspelningen, men jag har inte lyckats höra det.)
slejnard Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Nu undrar jag bara om ni kan spela in när ni drar gylfen upp och ner också... 😆 (Fotnot: Tydligen stod hela KISS dåvarande road crew och gjorde detta under inspelningen av Rock and roll all nite och det skall finnas med på originalinspelningen, men jag har inte lyckats höra det.) Nähä? 😄 . Det går samma skrönor om neandertalarna att de grillade korv och samtidigt höll dem i handen över öppen eld istället för att använda grillpinne. Nu för tiden finns pluggar för gylföppning... 😄
Hellpig Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 Nähä? 😄 . Det går samma skrönor om neandertalarna att de grillade korv och samtidigt höll dem i handen över öppen eld istället för att använda grillpinne. Nu för tiden finns pluggar för gylföppning... 😄 Joho! Står att läsa i "KISS Behind the mask" 😆
slejnard Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Joho! Står att läsa i "KISS Behind the mask" 😄 Okej. Ska lära mig läsa 😄
Zyan Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Okej. Ska lära mig läsa 😄 Vilken ordning var det nu. Glömmer alltid bort. Steg ett...regga sig på ett forum Steg två...lära sig att läsa
slejnard Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Vilken ordning var det nu. Glömmer alltid bort. Steg ett...regga sig på ett forum Steg två...lära sig att läsa Va? Jag hör ingenting 😄
Hellpig Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 Va? Jag hör ingenting 😄 Ja, så går det när man lirat rock'n'roll hela livet! 😄
Gain Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Tackar för alla svar, kan väl säga att grunden är redan inspelad... grunderna eftersom det faktiskt är hela albumet Dressed to Kill som spelas in. Men jag återkommer när det blir dags för sångpålägg! Grymt kul projekt. Du/ni gör det säkert på ett fantastiskt sätt.. rätt av eller "Kiss 2009"? Jag är på att gapa..säg till när det är dags 😄
Hellpig Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 Grymt kul projekt. Du/ni gör det säkert på ett fantastiskt sätt.. rätt av eller "Kiss 2009"? Jag är på att gapa..säg till när det är dags 😄 Det kommer inte att bli ett försök att låta som originalplattan, själv har jag experimenterat rätt friskt med ljudkombinationer på guran... Sedan har jag några forummedlemmar som är involverade i mer än sång; bas, gitarrsolo på C'mon and love me och så riktiga trummor på alla låtarna - det senaste känns extra bra för jag har inte lirat in med riktiga trummor sedan 1994!
DanielK Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Spännande projekt att göra en "helalbumcover" - speciellt när det inte är efterapning som är idén. Jag är gärna med o sjunger 😄 //daniel
GIGAN (oregistrerad) Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Det kommer inte att bli ett försök att låta som originalplattan, själv har jag experimenterat rätt friskt med ljudkombinationer på guran... Sedan har jag några forummedlemmar som är involverade i mer än sång; bas, gitarrsolo på C'mon and love me och så riktiga trummor på alla låtarna - det senaste känns extra bra för jag har inte lirat in med riktiga trummor sedan 1994! KUL 😄 Vill du ha hjälp med ngn klaviatur, så hojta till! GIGAN
Hellpig Postat 12 juni 2009 Trådstartare Postat 12 juni 2009 KUL 😕Vill du ha hjälp med ngn klaviatur, så hojta till! GIGAN Ja, på bonusspåret (Shout it...) skulle det behövas lite piano faktiskt! Återkommer till dig om detta.
tordA Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 CITAT (slejnard @ 2009-06-11, 19:36) * Va? Jag hör ingenting mellow.gif Ja, så går det när man lirat rock'n'roll hela livet! 🙂 INTE ÄN... 😛
Limpan Postat 13 juni 2009 Postat 13 juni 2009 hej hopp, jag kan nog tänka mig köra lite oxå! Hejja hockey 😛
Hellpig Postat 13 juni 2009 Trådstartare Postat 13 juni 2009 tordA: Näe men fram tills nu då? Men det låter inte lika bra 😆 Limpan: Lysande! Nu måste jag börja notera vilka som skall vara med... det börjar bli en hel del folk nu - kul som bara den!
RoBERT Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 är lite sent ute kanske, men vråla kanske man kan göra, haha. 🙁
Hellpig Postat 22 juni 2009 Trådstartare Postat 22 juni 2009 är lite sent ute kanske, men vråla kanske man kan göra, haha. 🙁 Du har fått PM!
Hellpig Postat 21 november 2009 Trådstartare Postat 21 november 2009 Detta är en bump! Se mitt första inägg i tråden för uppdateringen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.