slejnard Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Lyssna på den här nästa gång de narras å bifoga filen så blir de stumma;) http://www.youtube.com/watch?v=zydAs5bRW1U 😛
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 16 dagar från beställningens bekräftelse till leveransens mottagande när de utlovar 3-5 dagar. Sakerna huller om buller i en alltför stor låda, Katalogen mycket vikt. 3 olika ordernummer under resans gång angivna av MusicStore på ett och samma paket utan att de själva vet varför det blivit så. Annars ok. Wahwahshakern trodde jag var i storlek som en ölburk, men den var som en sytrådrulle modell för symaskin. //:debatt
DieHard (oregistrerad) Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Jaha du debatt. Nu vet du i alla fall var ifrån du inte ska handla ifrån igen. Skicka dem ett mail och tacka för den usla servicen och att du redan har spridit om det.
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 (redigerat) De var sammantaget inte sämre än någon annan - iofs kanske inte det säger så mycket. Katalogen en bonus trots allt, dock långt längre leveranstid än utlovat. Har redan bestämt att mig för att åka dit och handla på plats nästa gång. //:debatt Redigerat 25 juni 2009 av debatt
Zyan Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Vad är en wahwah shaker? Nevermind...läste i nya prylartråden. En shaker med wahwah effekt. Tänkte att det hade något med en wahwah pedal att göra.
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 Vad är en wahwah shaker? En sån här och ungefär i denna lilla storlek, något större bara. Det fungerar så att man växlande håller för och inte håller och delvis håller för hålet i änden. Varierar man på det sättet så kommer en wahwaheffekt att höras samtidigt som rasslet från shakern. Håller man för hålet (t.ex. med tummen) hela tiden, så hörs shakern bara som vanligt. Shakerljudet på just denna är lite grovkornigt grövre jfr med hur en vanlig shaker oftast låter - åtminstone jfr med min gamla 40 cm stora shaker. 😄 //:debatt
DieHard (oregistrerad) Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 De var sammantaget inte sämre än någon annan - iofs kanske inte det säger så mycket. Och vilka andra har strulat så här då? ☺️ Skulle aldrig under några omständigheter handlar hos dem igen, varken genom nätet eller än mindre åka dit. Jösses, vissa står ut med och accepterar vilken skit som helst. Katalogen en bonus trots allt. En katalog? En jävla katalog? Skulle det vara bonus på något vis? Nä men allvarligt driver du med oss? Eller har du inte större krav på saker och ting? Allt du vill kunna köpa finns väl redan på deras hemsida? På vilken grunder uppväger en jävla katalog en smärre katastrof som de har betett sig?
android Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Fast det är rätt så trevligt att det även i fortsättningen dimper ner en fet katalog några gånger per år. 😄 (Grymt resursslöseri iofs, men kul att bläddra i ibland.)
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 Och vilka andra har strulat så här då? 😄 Skulle aldrig under några omständigheter handlar hos dem igen, varken genom nätet eller än mindre åka dit. Jösses, vissa står ut med och accepterar vilken skit som helst. En katalog? En jävla katalog? Skulle det vara bonus på något vis? Nä men allvarligt driver du med oss? Eller har du inte större krav på saker och ting? Allt du vill kunna köpa finns väl redan på deras hemsida? På vilken grunder uppväger en jävla katalog en smärre katastrof som de har betett sig? Har letat en stund nu via sökfunktionen efter min resumé av erfarenheter från näthandel från andra musikaffärer, men utan framgång, så en liten sammanfattning här då: Musik-Steinbach.de (Tyskland) - skickar en cajon med tydligt repad och därför estetiskt ful palisanderfront. Gear4Music.com (England) - skickar klart försenade ett ljudkort i en amatörmässigt igentejpad kartong där nätdelen är utplockad och saknas! När jag påtalar detta säger de att en sådan nog inte ska ingå och att de aldrig öppnar kartongerna. Jag tar då en bild med digitalkamera på min manual till ljudkortet där det framgår att det ska ingå en nätadapter. De verkar inte tro på det och säger att det är ett tryckfel och att de ska kolla med M-Audios webbsida och sedan återkomma. De gör så, men säger att det antagligen är ett "tryckfel" på webbsidan också. Helt taget ur luften. Sedan säger de att de ska kontakta M-Audio, men inget händer. Då säger de att de inte har lösa adapters utan att jag får ta och köpa en nätadapter för egna pengar från M-Audios webbsida helt utan prisavdrag på ljudkortet. Dessutom har de skickat de fyra artiklarna i två olika paket, men har ingen koll på att de har gjort så. Så när första paketet med 3 av 4 artiklarna kommer så vet varken jag eller de om det fjärde kommit bort och det går inte att söka paketet till en början. Noll koll. Dolphin Music.co.uk (England) - skickar en elbas jag beställer efter mer än ett halvår!!! När det skulle ha tagit 3-7 dagar. Varan fanns aldrig inne, och inte heller under hela halvåret! Däremot drog de pengarna direkt och dem får jag inte tillbaka. Efter en månad får jag dock ett "erbjudande" om att få tillbaka pengarna, men jag kan inte garanteras att jag då får ett ex av basen senare. Låter pengarna vara hos dem hela tiden och ser att det hela halvåret står på sidan att basen finns att få inom 3-7 dagar, vilket är helt fel. När paketet kommer är det helt uppfläkt upptill. Nevada Music.co.uk (England) - Beställer härifrån i tron om att de skickar till Sverige för det är vad som står på webbsidan. De drar pengarna direkt. Sedan efter en vecka då jag undrar varför ingen sökningsinfo kommer upp, så säger de att det inte alls är konstigt eftersom de inte skickar till Sverige. Pengarna kan de dock inte betala tillbaka omgående. Så det dröjer en dryg månad innan jag får loss dem så att jag kan köpa prylen från ett annat ställe. När jag påtalar att det står att de aldrig någonsin drar pengar från kunden förrän paketet går iväg så blir de sura och säger att det inte är dom som har dragit pengarna utan den bank de har anlitat och att de därför inte har ett dugg med det att göra. Oh nice! 😄 //:debatt
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 Är Thomann bäst kanske? Aldrig provat dem.
DieHard (oregistrerad) Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Ja uppenbarligen finns det gott om dålig service från utlandet. Men lär dig av läxan att om varan inte finns inne och de inte vet när den kommer in igen så ta tillbaka pengarna. Där måste jag säga att Thomann är ett föredöme. De drar aldrig stålar innan någon vara har kommit in. Skulle den vara försenad eller inte vet när den kommer in igen mailar de hur situationen ser ut. De gjorde dem för mig när jag skulle köpa en Schecter Blackjack. De fick heller aldrig någon info från Schecter när de skulle skicka ut igen. Avbeställde då den och hittade en på beggmarknaden istället. Aldrig haft något krångel med Thomann.
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 (redigerat) Bäst är att inte lita på vad som står på webbsidan utan att ringa till dem alltid, verkar det som. Även om det stått på i princip alla webbsidor att de inte drar pengarna först, så har alla jag handlat av alltid gjort så. Och listan ovan är inte komplett. Skulle Thomann vara undantaget alltså?! Intressant... Jag är för djävulen inte den som sitter och bara tar emot, bara jag sett till att få grejerna först (och priset är ju enda nästan enda anledningen till att jag webbhandlar) så finns det ju sätt att tala om för dem efteråt vad man tyckt. * Kändes inte som någon idé att skicka tillbaka den relativt billiga men helt ok cajonen till Steinbach, för frakten skulle jag få betala själv som det verkade, åtminstone ena vägen. Kan finnas nåt "ta bort repor-polish". *Gear4Music misstrodde det mesta och sedan köpte jag en adapter själv. De har nog också mist en framtida kund. Enormt billiga bitvis dock. *Dolphin körde en konstig stil med att ha en vara på en webbsida ett halvår som inne när den inte fanns inne. Men basen var i snyggare skick än de som fanns i butik här när den väl kom och passar verkligen mig som handsken på alla sätt. Noll justering. *Nevada Music var nästan värst på ett sätt. Skylla ifrån sig på banken, hålla pengarna men aldrig ha för avsikt att överhuvudtaget sälja till Sverige. Där trodde jag ett tag att företaget inte existerade. YEAH! //:debatt Redigerat 25 juni 2009 av debatt
maart (oregistrerad) Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Du verkar ha haft väldigt mycket otur, Debatt. De utländska musikaffärer jag handlat ifrån har skött sig jättebra: snabba, allting har varit väl förpackat och väldigt smidiga att ha att göra med om något krånglar. jag har handlat mest av Thomann och dom har aldrig gjort mig det minsta besviken. Det jag gillar sämst med vissa är (som du kanske förstått av mina inlägg i andra trådar) att de skickar med UPS, som alltid lyckas strula till det. Thomann skickar med Posten (tyska och svenska) om jag inte minns fel.
debatt Postat 25 juni 2009 Trådstartare Postat 25 juni 2009 (redigerat) Du verkar ha haft väldigt mycket otur, Debatt. De utländska musikaffärer jag handlat ifrån har skött sig jättebra: snabba, allting har varit väl förpackat och väldigt smidiga att ha att göra med om något krånglar. jag har handlat mest av Thomann och dom har aldrig gjort mig det minsta besviken.Det jag gillar sämst med vissa är (som du kanske förstått av mina inlägg i andra trådar) att de skickar med UPS, som alltid lyckas strula till det. Thomann skickar med Posten (tyska och svenska) om jag inte minns fel. Det viktigaste av allt är nog ändå att de instrument och grejer jag köpt har låtit bra och inte behövt justeras alls. Misstroende tål jag dock inte, så en och annan har tappat en kund. Kablar sitter jag med här just idag också, och de ser fina ut de med. Thomann ska jag verkligen prova. Gillar att det verkar finnas svenska representanter där. Leverantörer till mig som anlitats har väl varit Schenker, DHL, UPS vad jag kommer ihåg. När det gäller min eventuella tur till MusicStore i Köln (som trots allt bara levererade paketet 12 dagar senare än förväntat och bytte ordernummer 3 ggr utan förklaring) så är det inte så att jag enbart ska åka dit - nån måtta får det vara. Jag tar turen om den där "Europas största musikaffär" när jag ändå ska till och från Berlin med ett InterRailkort. Undrar om det är långt till Thomann därifrån... //:debatt Redigerat 25 juni 2009 av debatt
DieHard (oregistrerad) Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 Det står på Thomanns hemsida var de ligger. De har nyligen bytt till större lokaler i alla fall.
wirrew Postat 25 juni 2009 Postat 25 juni 2009 (redigerat) Det står på Thomanns hemsida var de ligger. De har nyligen bytt till större lokaler i alla fall. De ligger i Treppendorf 🙂 Läste nån stans på deras hemsida att dom har nån regel som säger att det får ta max 28 min från att en order inkommit tills den har skickats 🙂, d.v.s om dom har det på lager och om det är en viss tid under dagen ...🙂 Tycker att det är sk*t bra! 🙂😄 Redigerat 25 juni 2009 av wirrew
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.