Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har någon här någon gång beställt ifrån Musicstore.de i Köln? Kanske t.o.m. varit där personligen i butiken? För det finns väl den möjligheten också?

Har nyss lagt en beställning, men det enda de svarat är tack för beställningen och att de sänder paketet så fort det är möjligt.

För beställningar utomlands verkade det vara en liten process innan det går iväg, men inte enligt de uppgifter jag hittills fått. Märkligt.

//:debatt

Redigerat av debatt
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Jaha nu är du igång igen med alla dina tusen frågor igen. 😆 Musikbutiker har diskuterats ordentligt och finns ingen av de större som inte är nämnda och finns info genom sökfunktionen.

Postat (redigerat)

11 produkter kunde jag räkna till när jag bläddrade igenom kategorierna. 😆

Så de verkar ha en bit kvar när det gäller näthandel.

Redigerat av Pico
Postat
11 produkter kunde jag räkna till när jag bläddrade igenom kategorierna. 😆

Så de verkar ha en bit kvar när det gäller näthandel.

Lustigt.

Postat (redigerat)

Har handlat av dem utan problem via nätet. Och varit inne i affären (som var enorm!!) i Köln. 😛

Bra ställe med stort sortiment, som är billigare än Thomann på vissa saker.

Edit: Javisstja, kommer ihåg att jag också var lite fundersam över att det stod på webben att de krävde kopior av leg och kort, men att det inte efterfrågades alls när jag handlade. Så du är inte ensam. 😄

Redigerat av android
Postat
Har handlat av dem utan problem via nätet. Och varit inne i affären (som var enorm!!) i Köln. 😄

Bra ställe med stort sortiment, som är billigare än Thomann på vissa saker.

Edit: Javisstja, kommer ihåg att jag också var lite fundersam över att det stod på webben att de krävde kopior av leg och kort, men att det inte efterfrågades alls när jag handlade. Så du är inte ensam. 🙁

Ok. Statusen för min order där är "neu". Undrar om det kan innebära att de inte sänt iväg det ännu och i förlängningen att jag fortfarande kan förväntas skicka kopior. Paketet innehåller många men billiga småsaker.

Ska lägga butiken på minnet och besöka nästa sommar kanske då, under min "turné", om inte förr.

🙂

DieHard (oregistrerad)
Postat

Om du skulle förväntas skicka kopior hade de redan hört av sig till dig angående om det.

Postat
Jag har handlat från dem.

Fick du intrycket av att det var ouppackat innan?

En del jag köpt saker ifrån har öppnat paket, använt prylarna/sänt demo eller begagnat och t.o.m. i något fall tagit ur vissa delar, men hävdat att de inte gjort det.

Gear4Music UK, Steinbach DE

Höll de leveranstiden och var grejerna i lager om det stod att de fanns i lager?

Har hänt att jag handlat från andra som påstått att varan funnits i lager och så har den inte gjort det och en oförväntad väntetid på 5-6 månader tillkom! Ändå ändrade de inte infon på webbsidan heller, under hela tiden. När den väl kom var paketets topp helt uppfläkt inlusive tejpningen.

Dolphin Music UK

Slapp du att ge kopior av din identitet?

En butik sa först efter 2 dagar via mail att ordern inte kunde gå iväg eftersom de behövde kopior. Pengar hade de dock dragit direkt (trots att det stod att de aldrig gjorde så). När jag påtalade (kritiserade) att pengarna var dragna sa de att det inte var dom som hade dragit pengarna utan banken de anlitat... hehe.

Gear4Music UK

Höll de alltså löftet att de levererar till Sverige?

En butik jag beställde ifrån hade info på webbsidan att de sålde till Sverige, drog pengarna direkt från mig, men meddelade först efter ett par mail efter någon vecka att de aldrig sänder till Sverige. Sedan tog det mig mer än en månad innan jag kunde få tillbaka pengarna. Efter halva den tiden ändrade de sin webbsida till att vissa länder inte var säkra att sända till, däribland utpekades Sverige.

Nevadamusic UK

Postat
- - - - - - Efter halva den tiden ändrade de sin webbsida till att vissa länder inte var säkra att sända till, däribland utpekades Sverige.

Nevadamusic UK

En orsak kan ju vara den svenska posten....

När jag beställde från Thomann en gång så hade de packat och skickat inom 24 timmar, sedan tog det flera månader innan jag fick tag på paketet (Gick oxå att utläsa på postens egna stämplar på paketet efteråt)

Efter en massa utredande visade det sig att de hade varit här och ringt på dörren mitt på dagen och sedan åkt vidare och dumpat det på något sorts företagspostkontor mitt i ett industriområde utan att tala om det för mig.

De ansåg att ring på dörren var en avisering....?!?!?!?! 😆

Och att sedan inte skicka påminnelseavi på tvåtusen år var ju också käckt..... min lokala Vi(vo)butik/"post light" som finns ett kvarter bort hade över huvud taget inte sett paketet på vykort..... och paketets storlek och vikt var helt inom parametrarna för vad de klarar av enl. avtalet med posten.

Skulle jag vara ett utländskt företag skulle jag inte heller lita på svenska posten, ett av världens dyraste dessutom......

DieHard (oregistrerad)
Postat

Bara för att de slarvat med ditt betyder inget i det stora hela. Har aldrig haft något problem. Senast jag beställde från Thomann fick jag mail på måndagen att det var skickat idag och hade mitt paket på onsdagen. Berodde mer på de enskilda som sket i det hela för dig. Att gå så långt och tycka att ett utländskt företag inte skulle lita på svenska posten är kraftigt överdrivet pga ditt missnöje.

Postat

Nu fick jag en bekräftelse till! Väldigt vad aktiva de blivit hu helt plötsligt. Kanske kan det bli som Gear4Music som när de väl skickade bägge paketen gjorde det med tanke på att jag skulle få dem före helgen - så då kom en avi i brevlådan 20.30 på kvällen!!! Det var bara att knalla till utlämningsstället (Schenker) innan butiken stängde 21.

Än finns det tid.

Postat

Fick mitt paket från Musicstore levererat av budfirma direkt till dörren efter bara några dagar. Men det var några år sedan nu, så de kanske ändrat leveranssätt.

maart (oregistrerad)
Postat
Såg här nu att det är UPS.

Ajdå, tar oturen aldrig slut för dig...

De gånger jag har haft med UPS att göra har det krånglat varje gång: dom levererar oannonserat på dagtid, är man inte hemma då får man en lapp i brevlådan att dom tänker försöka igen (under dagtid såklart), efter 3 leveransförsök skickas paketet tillbaka till avsändaren, är man bortrest och ber dom hålla paketet några dagar skickar dom tillbaka det till avsändaren efter 10 arbetsdagar, förarna har inte alltid telefoner med sig i bilarna (bara om dom använder sina privata) så det går väldigt sällan att nå dom och komma överrens om en tid för utlämning, och ibland har dom till och med skitit fullständigt i att åka ens eftersom dom "behöver fler uppgifter" även om man redan talat om för dom att det är hyreshus utan portkod man bor i (och det var precis dom uppgifterna dom frågade efter när jag ringde och frågade varför dom inte dykt upp).

Du verkar ha haft mycket otur tidigare så jag hoppas att det jämnar ut sig, och funkar smidigt den här gången. men jag blir inte förvånad om UPS strular till det.

Postat
Bara för att de slarvat med ditt betyder inget i det stora hela. Har aldrig haft något problem. Senast jag beställde från Thomann fick jag mail på måndagen att det var skickat idag och hade mitt paket på onsdagen. Berodde mer på de enskilda som sket i det hela för dig. Att gå så långt och tycka att ett utländskt företag inte skulle lita på svenska posten är kraftigt överdrivet pga ditt missnöje.

Det här var bara ett exempel kopplat till just ett musikinköp. Sedan kan ju jag och andra berätta om andra historier.

Och det var ju en ganska intressant jämförelse att göra på den tiden man bytte kasetter med folk i andra länder: Säg att du skickade två kasetter till en person i England, Tyskland eller USA, och denna skickade samma storlek på paket tillbaka (alltså även där två kasetter) tillbaka.

Fram med miniräknaren, och det visade sig att svenska posten tog dubbelt så mycket betalt för samma arbete som någon annan...... och lägre servicegrad. Engelska posten har först på sistone skippat lördagsutdelningen, och två gånger per dag minns jag inte när den svenska posten delade ut..... och sedan har nog inte postens personal fått gå alltför många charmkurser heller.

Personligen tycker jag kunderna vann mycket när posten "försvann" och övergick till ombud; bättre öppettider och trevligare personal!

Sedan ombuden inte göra så mkt åt distrubitionen.......

Postat

Räknar med att paketet anländer i morgon, men jag måste till sjukhuset och sitta och vänta där på mottagning. Vad kan DET ta? 10-12 timmar? Samtidigt får man ju inte lämna akuten för då är ens platstur väck.

Så jag kan nog inte ta emot paketet.

Postat (redigerat)

Inte kom nåt paket idag heller, trots att det gick iväg förra veckan från Deutschland.

Shipping Method: DHL/UPS/GLS/DPD

Hur smart var det nu då?

Säger inte så mycket...

Redigerat av debatt
Postat

Vad ÄR detta?

Det kom inte idag torsdag heller, trots att det står som skickat förra veckan.

Det sämsta är att de inte svarar på mail, som de vill att man ska använda om man har frågor om en order som de ska kolla upp.

De har inte dragit pengar heller, bara reserverat dem - betyder det att alla prylarna inte fanns inne trots allt?

Jag har dock en bekräftelse som säger att ordern gått iväg...

?

Vet inte vilken courier jag ska kontakta heller, för det står "DHL/UPS/GHL/DPD" på ordern, så det är omöjlugt att veta vilka de anlitat!

Imon delas väl ingen post ut - det är nån högtid, tror jag...

DieHard (oregistrerad)
Postat

Det där låter som ett dubbelsvar. Men enklast är ju att kolla ditt konto och se om de har dragit eller inte. Om inte, så är den definitivt inte skickad.

Postat (redigerat)
Det där låter som ett dubbelsvar. Men enklast är ju att kolla ditt konto och se om de har dragit eller inte. Om inte, så är den definitivt inte skickad.

Hej! De har INTE dragit pengarna, jag kollade precis, de är bara reserverade. Men jag har kollat ifall någon av prylarna inte fanns i lager också,

men alla fanns inne - både när jag beställde dem för 8 dygn sedan och nu också. Blinkar "fullgrönt" på alla varorna : in stock.

Jag fick en orderbekräftelse dagen efter jag beställde där det stod "abgeschlossen", vilket väl betyder "skickad"?

Hade varit enkelt om jag kunnat finna paketet genom spårning - men jag har försökt skriva in paketnumret hos alla transportbolagen,

men utan framgång, det står "hittar inte paketet".

😆

Redigerat av debatt
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det går inte att söka ett paket som inte har skickats. Nej när jag googlade på det ordet betyder det färdig bl a avslut, färdig. Mera i såna fall som att ordern är beställd och bekräftad som jag fattar det. Inget som att det är skickat än. Men ibland kan det stå att saker finns inne när det sen inte gör det. Jag beställde en gång från Thomann där det stod att varan fanns inne men fick som svar när jag beställde att den inte alls fanns inne för tillfället. 😮 Om det är detsamma för dig så är det givetvis dåligt av dem. Men har du försökt nå dem? Mailat eller ringt?

Redigerat av DieHard
Postat
Hej!

Har någon här någon gång beställt ifrån Musicstore.de i Köln? Kanske t.o.m. varit där personligen i butiken? För det finns väl den möjligheten också?

Har nyss lagt en beställning, men det enda de svarat är tack för beställningen och att de sänder paketet så fort det är möjligt.

För beställningar utomlands verkade det vara en liten process innan det går iväg, men inte enligt de uppgifter jag hittills fått. Märkligt.

Bästa största Iternationella butiken jag har stött på! 😛

Thomann.de

Dom är bara bäst, dom har skickat grejor till mig (sverige) på 3 dar! 😄 sen har svenska posten slarvat en del...

Postat

Nu har paketet fått tre helt olika ordernummer under en period på 14 dagar, senast idag då det fick ett nytt ordernummer. Varför min order ändrat nummer 3 gånger kan/vill de inte svara på. Men det är på väg tydligen. Var det befinner sig är en liten gåta, men på onsdag ska jag tydligen få det. 🙁 Dessutom väger det mycket mer än det borde göra. Leveransen den dagen är mellan 9 och 19, men de kan inte säga när. Hmm. Är väl hemma 16.15 kan jag tänka mig. Hoppas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.