Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Observera för det första att artikelbeteckningarna har kastats om för denna gitarr och den bredvid i Craftons katalog 09/10. Den jag undrar över heter Ibanez ART300-BNC - hur står den sig i konkurrensen? Nån som vet nåt om den? Läste mig till på en engelsk site att den är ovanlig och kan drivas av två AA-batterier då mikarna har extremt hög output. Betyder det att det går bra att koppla den till en batteridriven förstärkare och spela ute utan ström alltså?

Tycker den är läcker, men vet ingen butik som har den inne så man kan testa.

Två humbuckers, Les Paul-formen och ett "ormskinn" i stil med urtjusiga Duesenberg, för under hälften av pengarna.

//:debatt

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
😆 Nej det betyder att det är aktiva mickar i den och inget annat. Aktiva mickar drivs av batterier och de är enbart till för just mickarna. Nej den här finns inte i Sverige än vad jag vet. Men den är bara en annan variant av i stort sett i övrigt identiska Ibanez Art-guror. De finns i flertal butiker. Testade någon variant och ja vad ska man säga? Inget man hoppar till av lycka precis. De är helt okej och inget mer. Visst den här var snygg som du hänvisar till. Men tyvärr så finns det gott om guror som just ser snyggare ut än de låter bra. Som sagt var man får det man betalar för. Redigerat av DieHard
Postat (redigerat)

Den finns i den svenska butiken Ljudfront till priset av 4995 kr fram till siste juli.

Vad som irriterar mig mest är att den gitarr de har bild på där, liksom den hos Radical Music i Spain t.ex. samt i Craftons katalog, har ett ljust fält i mitten av gitarren.

300bnc.jpg

Ser man på You Tube-klipp från US så är denna gitarr istället fint jämnmörkt färgad.

EDITH: Efter letande runtom i butiker märkte jag att vissa har en Ibanez ART300 i BLACK Caiman. Det förklarar saken. En är i BROWN Caiman och en i BLACK Caiman. Den i Brown har en ljus bred rand i mitten och rött mahognyträ i kroppen runtom och baktill. Den svarta är... svart överallt och finns mest i USA.

😄

//:debatt

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.