Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Började att lägga sång i går och tyckte inte ljudet från micken var bra.

Slask sången hade jag gjort med en Beta58 den hade mera briljans.

Har swichen i mittläget är det rätt? den som bestämmer hur micken ska ta upp ljudet.

Annons
Postat (redigerat)

Jag har en B3 och spelar alltid in med membranen riktade åt bara ett håll, låter kalas.

Redigerat av Rabieshund
Postat
Jag kör sonar 8 Någon som kan ta i mot hela låten.

Och bedömma sången,

Ladda upp ljudfilerna på forumet 😉 Slasken och det som är inspelat på b3an, så får vi se var det slutar 😉

Postat

Fånig fråga - men det har hänt förr. Du sjunger väl in i mikrofonen från sidan, inte in i toppen?

GUnnar

Postat

Mittläget är cardioid, vilket innebär att den tar upp ljud huvudsakligen framifrån . Det är oftast cardioid som är det lämpligaste läget i en hemstudio, eftersom det blir minst rumsljud i det läget.

Om du får dåligt ljud så misstänker jag att du sjunger mot baksidan i stället, där ljudet är väldigt dämpat - eller kanske som Gunnar föreslog, att du sjunger in i toppen av micen...

Du ska ha micen riktad så att du har framsidan mot dig, precis som på denna bilden, där du ser SP-loggan på framsidan:

b3_image.jpg

Postat (redigerat)

Nej men först sjöng jag in i från toppen 😉

Men ni kan få höra hela låten så ni kan öppna och höra i Sonar ligger 4 sång spår tror jag med olika mick intsällningar

Men jag vet inte hur det ska låta vad som är bra.

Så har ni något förslag på hur jag sparar ned låten så ni kan öppna den och höra.

Redigerat av Bbenderman
Postat

Tror fan jag sjöng in i från fel riktning.

Den stöp i golvet 2 gånger med 😕 men den verkar fungera ändå.

Den är tung så mickstativen blir lite ostadiga.

Postat
Tror fan jag sjöng in i från fel riktning.

Den stöp i golvet 2 gånger med 🙂 men den verkar fungera ändå.

Den är tung så mickstativen blir lite ostadiga.

Inte så ovanligt, har åxå sjungt in fel.

Se till så du har bommen på stativet relativt lite utdragen 😉 . Alltså, försök motverka tyngdlagen så gott det går. 😕 Finns ganska många bilder å klipp på ( det därna internet) hur mickarna fästs på sina respektive. Och se till så att skruvarna är väl åtdragna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.