morgonte (oregistrerad) Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Plockar lite gamla och nya förslag: Tretakt - i valfri genre. (Jag vill höra trance i tretakt 🙂 ) eller Udda taktarter, 5, 7, 11, 13-takt osv. - Fast här har balkanmusik och prog rock (med ett g) naturligt vissa försteg eftersom dom normalt sysslar med sånt. Om det ändå ska vara genre, föreslår jag BLUES! Farfar till all riffbaserad musik och en hyfsat bred genre. Dessutom kanske det går att locka med någon av alla gamla bluesrävar som sitter i stugorna och häckar 😎 - det borde finnas ett antal här på forumet också... Och så behöver man inte grubbla så mycket på ackordföljden 🙂 .
Metalrobban Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) Med reservation för att jag inte kommer ihåg vad som varit tidigare slänger jag ur mig några ogenomtänkta grejer: * musikvideo - för att det verkar skoj, de flesta har väl numera nån kamera som kan filma * falsettsång - för att jag inte kan * grunge - för att det verkar svårt Edit: motivering +1 Musikvideo - Utan bedömning på bildkvalité. Alla har väl en mobil man kan filma med? Plockar lite gamla och nya förslag: Tretakt - i valfri genre. (Jag vill höra trance i tretakt 🙂 ) eller Udda taktarter, 5, 7, 11, 13-takt osv. - Fast här har balkanmusik och prog rock (med ett g) naturligt vissa försteg eftersom dom normalt sysslar med sånt. Om det ändå ska vara genre, föreslår jag BLUES! Farfar till all riffbaserad musik och en hyfsat bred genre. Dessutom kanske det går att locka med någon av alla gamla bluesrävar som sitter i stugorna och häckar 😎 - det borde finnas ett antal här på forumet också... Och så behöver man inte grubbla så mycket på ackordföljden 🙂 . Gillar också idén med bara udda takter. Kanske t.o.m. med att man inte får ha två takter i rad med samma taktlängd? typ 3, 4, 3, 4 eller nåt bara. Extrema fall kanske löser 5, 7, 4, 9, 7, 5 osv? Redigerat 10 juni 2009 av Metalrobban
zagor Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) - Psalm låter helt fantastiskt, hittar jag en minut ska jag försöka vara med. - en element/objekt som måste användas är också kul (midimelodi slinga, loop eller liknande) - 3/4 tema eller udda takter låter spännande - lägger till tema "Vocoder" (obs, har aldrig varit med i en festival och är lite dålig insatt i vad som har gjorts tidigare) Redigerat 10 juni 2009 av zagor
joachime Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Jag tycker temat ska vara remix. Alla utgår från en och samma vocal inspelad i fast tempo och given tonart. Mer än så får man inte. Ingen vet hur originalet egentligen går. Alla grepp och genres tillåtna! 😲
Ljunghusen Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) Jag gillar idén med färdig text och Postrocksfestival! Postrock är kul för att det är så lekigt. "Äh, jag slänger väl på lite gitarr här och lite bas där och..." Edit Inte färdig text och post rock i samma festival alltså... någon utav dem. Redigerat 10 juni 2009 av Ljunghusen
laxlaxlax Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) Jag tycker temat ska vara remix. Alla utgår från en och samma vocal inspelad i fast tempo och given tonart. Mer än så får man inte. Ingen vet hur originalet egentligen går. Alla grepp och genres tillåtna! 😲 -1 Då är ju allt det roliga gjort och bara det tråkiga meningslösa slitgörat kvar Redigerat 10 juni 2009 av laxlaxlax
joachime Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 En festival där man skriver text till färdig postrock?
joachime Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 -1 Då är ju allt det roliga gjort och bara det tråkiga meningslösa slitgörat kvar Nejdå. Det är du som levererar vocalen.
PokerFigge Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Plockar lite gamla och nya förslag: Tretakt - i valfri genre. (Jag vill höra trance i tretakt 😄 ) eller Udda taktarter, 5, 7, 11, 13-takt osv. - Fast här har balkanmusik och prog rock (med ett g) naturligt vissa försteg eftersom dom normalt sysslar med sånt. Om det ändå ska vara genre, föreslår jag BLUES! Farfar till all riffbaserad musik och en hyfsat bred genre. Dessutom kanske det går att locka med någon av alla gamla bluesrävar som sitter i stugorna och häckar 😎 - det borde finnas ett antal här på forumet också... Och så behöver man inte grubbla så mycket på ackordföljden 😄 . Vill stödja förslaget om blues - för det är min favoritmusik. Gärna udda taktarter - så vi tvingar oss tänka i nya banor. Gillar ide'n också med färdig text eller melodi som får inkorporeras helt fritt. /F
The_CyBorg Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Psalm + extrem ångest? 😄 Yeah! Med valfria proportioner mellan dessa båda? 😄
morgonte (oregistrerad) Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Psalm + extrem ångest? 😄 Jag säger bara: Psalm nr 74 i nuvarande psalmboken: Du som gick före oss längst in i ångesten hjälp oss att finna dig, Herre, i mörkret. Sven-Erik Bäcks tolvtonsmelodi har blivit både älskad och hatad, men musik som stryker medhårs är det inte! Tungt!
joachime Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Du som gick före oss längst in i ångestenhjälp oss att finna dig, Herre, i mörkret. Den är vacker!
Carl Cadello Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Musikvideo. Kunde jag och flabb, kan alla andra 🙂 Vår första (och hitills enda) musikvideo
sixties Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 olika takter låter krångligt och jobbigt, nått lite enklare eller nått gammalt tema som man missat tidigare. det finns en tråd med alla tidigare teman som varit och regler för de festivalerna. studio forums festtival historik
flabb Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 marschmusik - låter skoj på nåt sätt roadmoviemusic - för de som skall ut på semestertur
Harmonica mike Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Ångest och Blues. Varför det då? Jo för då är jag med 😳 Mike
aROCKER Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Kollade på Sixties länk...fasiken vilka grymma festivaler man missat! Weekend madness verkade ju helt underbar...70-tals disco wow! (glömde kolla ligger låtarna kvar från festivalerna?) Och så missade jag lookalike, tänkte föreslå det men såg ju i länken att det har varit en vända men det har väldigt mycket annat också. Jag slår ett slag för reggae (i baktakt) och en sommardänga, vem vill sjunga om en tom flaska rödvin och att man skulle lika gärna dela grav med grannhunden (ångest-Blues) nu när sommaren är på ingång!? /aROCKER
flabb Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Ångest och Blues. Varför det då? Jo för då är jag med 😳 Mike Ja varför inte lite blues med ångest, jag är på.
Stoneyoung Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 (redigerat) Oktoberfest Ompaompa med tysk sång på det. Bara trycka in texten i google translate och ösa på. http://www.youtube.com/watch?v=VwoAg1p_ppo Hallo halli hallo! Finns nog inget roligare att lyssna på. Redigerat 11 juni 2009 av Stoneyoung
Freddy Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 Många sköna förslag. Har noterat ett gäng. Slänger upp en POLL i helgen, men kom gärna med flera roliga förslag. Jag har bara kommit på ett själv.
Freddy Postat 11 juni 2009 Trådstartare Postat 11 juni 2009 (redigerat) Ångest och Blues. Varför det då? Jo för då är jag med 😆 Mike Är inte det samma sak? 😳 Redigerat 11 juni 2009 av Freddy
oioioi Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 ...kom gärna med flera roliga förslag. Humppa - finsk två-taktspolka i toktempo. "Humppamusik är besläktad med jazz och mycket snabb foxtrot, och spelas i tvåtakt, vanligen i tempon på 250 till 280 slag per minut." http://sv.wikipedia.org/wiki/Humppa
The_CyBorg Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Humppa - finsk två-taktspolka i toktempo. "Humppamusik är besläktad med jazz och mycket snabb foxtrot, och spelas i tvåtakt, vanligen i tempon på 250 till 280 slag per minut." http://sv.wikipedia.org/wiki/Humppa Humppa-metal!
Uozon Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Göra en låt som ska emulera en viss färg (eller ett visst ting). Motivering: det kan bli roligt att se hur olika människor tolkar samma färg med hjälp av ljud. Eventuella likheter och olikheter kan bli väldigt intressanta. Röstar på den.
Gäst Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 För jag har tagit studenten! för jag har tagit studenten! för jag har tagit studenteeeeen! Fy fan vad jag är bra! 😄:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D (off topic)
slejnard Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 För jag har tagit studenten! för jag har tagit studenten! för jag har tagit studenteeeeen! Fy fan vad jag är bra! 😄:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D (off topic) Och vad är väl en kväll på stan med klasskompisarna, jämfört med kamraterna på forumet 😄
Carl Cadello Postat 11 juni 2009 Postat 11 juni 2009 Efter ha botaniserat runt på youtube efter era förslag tycker jag POLKA Det finns ju massor av sätt att spela polka på Atomik Harmonik - Turbo Polka Stones (Weird Al)r Det finns säkert fler men jag orkar inte längre.....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.