DieHard (oregistrerad) Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 så glad man blir 🙂http://www.dn.se/kultur-noje/musik/pojkban...-ifran-1.887501
nattvaktaren Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 så glad man blir 🙂http://www.dn.se/kultur-noje/musik/pojkban...-ifran-1.887501 Varför då? Kul att läsa om sina gamla idoler eller?
DieHard (oregistrerad) Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Nej menar att man blir glad att den epoken är över. Jag var för gammal för den skiten och hade garanterat inte gillat det heller om jag varit fjortis på den tiden.
Freddy Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Haha, ja ni ser att det inte enbart är negativt med den illegala fildelningen!
DieHard (oregistrerad) Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Nej där har den gjort världen en stor tjänst i det fallet. ☺️
Egghuvud Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 Fast man drog ju paraleller till "idol" istället. Hmm vi slipper nog inte ändå. På något sätt så måste guldkalven kunna gödas. 🙂
laxlaxlax Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) Diehard, vad vill du? Förlorat nån brud i femtonårsåldern? Varför sånt behov att hävda dig mot pojkband? Redigerat 10 juni 2009 av laxlaxlax
laxlaxlax Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) Och vad vill du? möta dina frågor, tillexempel. Precis som du inte möter mina. Varför sånt hävdelsebehov? EDIT: Kolla, egghuvud är tillbaka! Redigerat 10 juni 2009 av laxlaxlax
Claes Holmerup Postat 10 juni 2009 Postat 10 juni 2009 (redigerat) Varför måste så många trådar mynna ut i ett helt meningslöst tjafsande...? 🤪 För att återknyta till tråden, så kan jag villigt erkänna att jag gillar vissa "pojkband", men i musikerkretsar strider det ju som bekant mot vissa oskrivna lagar att gilla sådant som är kommersiellt gångbart, tillsammans med Roxette, ABBA, Toto, Chicago och många andra (som jag också gillar...), som på något underligt sätt får en stämpel på sig av självutnämnda smakexperter som hävdar att det är "dåligt". Kanske har det sitt ursprung i avundsjuka, vad vet jag...? 😉 Visst blev det ett tag lite för många sådana band med samma koncept (men så blir det ju i alla genre när en viss stil inom genren blir poppis bland musikkonsumenterna) - och många som mest sjöng covers, men Boyzone med Ronan Keating i spetsen, har gjort många riktigt bra låtar. Backstreet Boys har också haft flera bra låtar. Ett annat "pojkband" som är kul att lyssna på, är Il Divo, trots att de bara sjunger covers... Redigerat 10 juni 2009 av Claes
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.