Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Menar Du allvar? Har Du aldrig fått den där ultimata musikaliska kicken där musiken gripit Dig så att Du glömt av att lyssna på texten?

Nevva... kanske man blivit lite yr men om texten är riktigt kass drar den ner musiken med sig, så har det alltid varit för mig. Sedan jag lärde mig läsa osv. Bla bla bla. Trött.

Annons
  • Svar 212
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Jämförelsen med att diskutera musikteknik och texter är ju lite skev, på så sätt att motsvarande diskussion gällande textförfattande skulle då handla om "Hur man ställer in sitt Word på bästa sätt", eller "Vilket papper som funkar bäst att skriva ut sin text på". Det är ju sällan som det konstnärliga diskuteras i musikkreationen, mer teknik. Mao svårt att föra över till en textdiskussion.

Jag förstår vad Du menar. Dock känns det konstigt att alla förutsätts kunna veta allt om hur man skapar musik och text men man får gärna fråga om hur man ställer in en kompressor. Jag kan ibland sakna diskussioner kring musikskapande och textskrivande. Jag skulle t ex med glädje läsa inlägg om hur man tänkt när man komponerat ett musikstycke eller skrivit en text - fel forum?

Postat
Jag förstår vad Du menar. Dock känns det konstigt att alla förutsätts kunna veta allt om hur man skapar musik och text men man får gärna fråga om hur man ställer in en kompressor. Jag kan ibland sakna diskussioner kring musikskapande och textskrivande. Jag skulle t ex med glädje läsa inlägg om hur man tänkt när man komponerat ett musikstycke eller skrivit en text - fel forum?

Tycker att idén med ett diskussionsforum även för texter är alldeles utmärkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.