Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en polare som ständigt lägger in ett *g* i sina mail till mig. Och nu har det gått så lång tid så jag ids inte fråga honom vad det egentligen betyder 😄 Det är väl nån sorts glad min, men vad betyder den egentligen? Varför ett G?

Annons
Postat

Tycker det ser ut som en glad koala, om man ser stjärnorna som ögon, ringen på g't som en näsa och utskjutaren som mun *g*

fast jag vet inte...

Postat (redigerat)
Eller "garvar".

Det är bara det att han inte talar svenska (tysk). Annars är just garvar ett ord som passar in där han sätter det:) Det kanske finns nåt liknande ord på engelska eller tyska som också börjar på g? 🙂

Fast "glad koala" är ju annars en klassiker 🙂

Redigerat av Friberg
Postat
Det är bara det att han inte talar svenska (tysk). Annars är just garvar ett ord som passar in där han sätter det:) Det kanske finns nåt liknande ord på engelska eller tyska som också börjar på g? 🙂

geil?

Postat

Jag håller fortfarande på ordet grin. Men varför inte bara fråga honom? 🙂

Postat (redigerat)

Geil är ju bra, förstås 🙂

Ah, grin ja... Tänkte bara på det svenska grin. Men på engelska gör det mer sense 🙂

Redigerat av Friberg
Postat

Det står för garv i bestämd form.

Även för denne nämnde tysk, då jag tror det är ett av få ord han snappat upp.

Personen gör det av artighet gentemot dig.

Neutrik (oregistrerad)
Postat

Eller gain....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.