Friberg Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Jag har en polare som ständigt lägger in ett *g* i sina mail till mig. Och nu har det gått så lång tid så jag ids inte fråga honom vad det egentligen betyder 😄 Det är väl nån sorts glad min, men vad betyder den egentligen? Varför ett G?
Fidden Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Tycker det ser ut som en glad koala, om man ser stjärnorna som ögon, ringen på g't som en näsa och utskjutaren som mun *g* fast jag vet inte...
Friberg Postat 9 juni 2009 Trådstartare Postat 9 juni 2009 (redigerat) Eller "garvar". Det är bara det att han inte talar svenska (tysk). Annars är just garvar ett ord som passar in där han sätter det:) Det kanske finns nåt liknande ord på engelska eller tyska som också börjar på g? 🙂 Fast "glad koala" är ju annars en klassiker 🙂 Redigerat 9 juni 2009 av Friberg
Demonproducenten Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Det är bara det att han inte talar svenska (tysk). Annars är just garvar ett ord som passar in där han sätter det:) Det kanske finns nåt liknande ord på engelska eller tyska som också börjar på g? 🙂 Fast "glad koala" är ju annars en klassiker 🙂 geil?
Pico Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Det är bara det att han inte talar svenska (tysk). Annars är just garvar ett ord som passar in där han sätter det:) Det kanske finns nåt liknande ord på engelska eller tyska som också börjar på g? 🙂 Fast "glad koala" är ju annars en klassiker 🙂 Jag håller fortfarande på ordet grin. Men varför inte bara fråga honom? 🙂
Friberg Postat 9 juni 2009 Trådstartare Postat 9 juni 2009 (redigerat) Geil är ju bra, förstås 🙂 Ah, grin ja... Tänkte bara på det svenska grin. Men på engelska gör det mer sense 🙂 Redigerat 9 juni 2009 av Friberg
debatt Postat 9 juni 2009 Postat 9 juni 2009 Det står för garv i bestämd form. Även för denne nämnde tysk, då jag tror det är ett av få ord han snappat upp. Personen gör det av artighet gentemot dig.
Demonproducenten Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Jag tänkte på en cheerleader med pom poms =P du tänkte rätt 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.