Jump to content
Annons

Hmm kattpappa igen


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vi har haft ett par honkatter som kommit och fått sig en bit mat då och då båda lätt gravida iom umgänge med vår hankatt. I dag kom dom båda och dumpade ett par gulliga kattungar här och drog sen. Vet inte ens vem av dom som är mamman. Är det guds straff för att jag inte kastrerat våran hankatt hehe?

Dom ligger och knölsover i godan ro på verandan nu.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
ja

Ja jag kunde ge mig fan på det, vill du ha en liten söt kissemiss?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Övergav de sin avkomma??

Nej jag tror bara att nån av dom vilken det nu är som är mamman kanske håller på att flytta dom. Dom kanske har fått för sig att det är bättre hos oss än där dom bor nu. Det kan oxå vara så att dom har fött dom ute i det fria och nu har det blivit för besvärligt och otryggt. Kanske första långpromenaden vem vet katter kan vara lite speciella så där. Jag har filmat dom med min mobil och ska gå till en hus i området där jag tror dom hör hemma. Annars får jag väl ta dom till katthemmet så får dom adoptera bort dom.

Men dom är fina som bara den man blir sugen men vi har en katt som sagt och får räcka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här på nätet.

BEER ROASTED CAT

1 cat cut into roast

1 can of Campbell's Cream of Mushroom soup

1 cube of beef bouillon

1 clove of garlic

1 Fine Irish Stout, like Guinness

Cover and soak cat roast in salt water for 24 hours. Drain water and then cover and soak in beer for 6 hours. Drain and place in crock pot with your cans of soup. Add a clove of garlic, and a cube of beef bouillon. If you start to slow cook your cat in the morning with your George Foreman Cooker (or it's ilk), you'll have finely cooked feline in time for supper.

If a slow cooker is not available, a cat can be baked at 350 degrees for 2-3 hours in a conventional oven and still come out pretty good. Beer Roasted Cat is fantastic served with mashed potatoes, collard greens, and fresh, homemade egg rolls. When planning a full meal just remember- cat is a course best served hot!

Smaklig spis.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

BEER ROASTED SadamJR

1 piece or cut into roast

10 buckets of Campbell's Cream of Mushroom soup

25 cube of beef bouillon

18 clove of garlic

15 gallons Fine Irish Stout, like Guinness

Cover and soak roast in salt water for 24 hours, if in whole piece use bathtub. Drain water and then cover and soak in beer for 6 hours. Drain and place in crock pot with your cans of soup, if in bathtub light up fire underneath it. Add a clove of garlic, and a cube of beef bouillon then one more every 30 minutes. If you start to slow cook it in the morning with your mega size George Foreman Cooker (or it's ilk), you'll have it finely cooked in time for supper. If you cook in bathtub make your momma stay home from work you´re gonna need lots of wood

If a slow cooker is not available baked at 350 degrees for 2-3 hours in a conventional whale oven and it still come out pretty good. Beer Roasted SadamJR is fantastic served with mashed potatoes, collard greens, and fresh, homemade egg rolls. When planning a full meal just remember it`s best served hot!

Smaklig spis.

Det här är ett sånt där grundrecept som kan varieras i det oändliga.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar de fiol eller? Till off topic... 🙂

nej, inte katter inte. Det är ju mänskligt att fela. däremot verkar det vara en trevlig rätt ovan.

😄

(nu ska jag gå och skämmas i ett hörn i ett år över min dåliga humor.. 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Spelar de fiol eller? Till off topic... 🙂

Jo dom jam (m) ar till idoljohans senaste skiva just nu 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

BEER ROASTED SadamJR

1 piece or cut into roast

10 buckets of Campbell's Cream of Mushroom soup

25 cube of beef bouillon

18 clove of garlic

15 gallons Fine Irish Stout, like Guinness

Cover and soak roast in salt water for 24 hours, if in whole piece use bathtub. Drain water and then cover and soak in beer for 6 hours. Drain and place in crock pot with your cans of soup, if in bathtub light up fire underneath it. Add a clove of garlic, and a cube of beef bouillon then one more every 30 minutes. If you start to slow cook it in the morning with your mega size George Foreman Cooker (or it's ilk), you'll have it finely cooked in time for supper. If you cook in bathtub make your momma stay home from work you´re gonna need lots of wood

If a slow cooker is not available baked at 350 degrees for 2-3 hours in a conventional whale oven and it still come out pretty good. Beer Roasted SadamJR is fantastic served with mashed potatoes, collard greens, and fresh, homemade egg rolls. When planning a full meal just remember it`s best served hot!

Smaklig spis.

Det här är ett sånt där grundrecept som kan varieras i det oändliga.

Trodde väl aldrig att jag skulle kvalificera mig för Anarkistens Kokbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
uuuh...

kunde skulle jag

vi har redan två - har haft fem som mest 🙂

varav tre hittekatter

Se där en polare, katter är bäst.

Det visade sig att katterna hör till ett grannhus en bit bort, vår kisse är känd där och är stolt pappa till 8 små kissemissar den här säsongen. Man åker på att sponsra med lite kattmat 🙂 .

Uj det bidde nästan en med hem igen och ett par hem till min dotter, det fanns nämligen ett par rackarns fina långhåriga oxå. Men man får stålsätta sig hur svårt den än är för vi har ju redan en och min dotter fyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Trodde väl aldrig att jag skulle kvalificera mig för Anarkistens Kokbok.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Katten är gammal så frågan är hur den påverkas av ett klipp på sädesledarna iom åldern, iofs så åker nog lite mer med vid ett sånt ingrepp. Ujj det gör ont bara att tänka på det och vem vill att det gör det där nere. Frågan aktualiseras mer och mer ju äldre den blir, det sliter ju på den oxå att ha den där driften att hela tiden måste ut och para sig. Fram till nu har naturen fått ha sin gång men när ska man bryta och hur påverkar det katten, det är frågan. Jag gillar katter och försöker anpassa mig efter deras livsvillkor i frågor som den här.

Nån som vet nåt om när det är dags eller ev försent att kastrera en hankatt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet nåt om när det är dags eller ev försent att kastrera en hankatt?

vad jag förstått är det aldrig försent å man bör inte göra det tidigare än att katten hunnit utvecklas vad gäller hormoner etc

tidigare än sex månader avråds bestämt från

han kommer bli lugn å fin, ev lägga på sig lite - inte för att han egentligen äter så mycket mer men springer å jagar fruntimmer lite mindre

det är faktiskt däremot inte helt säkert att intresset för motsatta könet försvinner helt om läge dyker upp - däremot förmågan att producera avkommor

och ja - bollarna ryker

men det ger inte större avtryck än att dom är uppe å springer som vanligt efter två dar

hur gammal är gammal?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Han är 9 år och har spöat skiten ur/försvarat sitt revir mot ungtupparna i området under ganska lång tid så man befarar att dom jagar bort eller har ihjäl honom om vi kastrerar honom nu. Men förmodligen så lever katter såväl som hundar i nuet och han får per automatik sin nivå i rangordningen.

Pratade med ägaren till kattungarna och dom hade kastrerat en hankatt som var fyra år. Den försvann men det kan ju vara en tillfällighet. Frågar man en veterinär så är ju svaret givet, förmodar att dom tycker att det bara ska vara raskatter eller i alla fall nån slags kontrollerad kattuppfödning.

Ja det är ett problem, jag gillar som sagt inte att övergripa naturen när det gäller sånt här men hur man än vänder och vrider på det så kanske man på nåt sätt måste göra det ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ett problem, jag gillar som sagt inte att övergripa naturen när det gäller sånt här men hur man än vänder och vrider på det så kanske man på nåt sätt måste göra det ibland.

den domesticerade katten har för länge sen lämnat "naturen"

9 år är inte nån ålder 😛 kan lätt leva till det dubbla

min äldste är 14 i år - iofs kastrerad sen 3-4

precis lika kaxig som innan

dom blir lite mer hemkära så risken att dom försvinner minskar snarare

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
den domesticerade katten har för länge sen lämnat "naturen"

9 år är inte nån ålder 🙂 kan lätt leva till det dubbla

min äldste är 14 i år - iofs kastrerad sen 3-4

precis lika kaxig som innan

dom blir lite mer hemkära så risken att dom försvinner minskar snarare

Jo så är det, iofs så kan det ju säkert variera från katt till katt.

(det är ju 9 människoår då)

Fördelen för katten är ju att slippa det där "tvånget" att hela tiden ska ut och para sig.

Vi får se hur det blir, saken är den att man blir tokig när man måste transportera honom i bil. Han skriker som ett djur ja det är olidligt helt enkelt. Dom gånger jag behövt ta honom till veterinär så har det varit en pärs utan like, sen på vägen hem så har alltid gjort på sig i buren. Han kanske blir åksjuk, tur att det finns högtryckstvättar.

Man kanske kan prata lite snällt med veterinären så hon kommer hit och gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
exakt

istället för högtryckstvätt så kan du testa åksjukepiller nästa gång 😄

Då ska dom i oxå. Inte lätt, dom traditionella metoderna för sånt funkar inte. Man blir kort sagt rätt repig i pälsen om man försöker det. Sen kvarstår ju i alla fall med lite otur problemet med hans olidliga "sång", man får inte köra bil med hörselskydd.

Det är inte så att han i det här läget verkar lida av att ska ut och jaga brudar, tänker mer framåt när han tappar mark till ungtupparna. Han kommer ju in med "halva katter" mellan klorna så det går hårt till, faran är ju att han hamnar mellan nån annans klor så småningom.

Har haft ganska många katter jag oxå både honor och hannar och försöker resonera med mig själv (och även då bolla lite så dina synpunkter och tips emottages tacksamast) för att fundera ut vilket som är bäst för just Måns.

Sen får han ju hembesök av två heta damer som gillar våran kattmat (köper den dyrare sorten och så blir det strömming ibland) så han behöver iofs inte jaga så långt.

På tal om kattmat kollar man en "märkes" burk eller påse med torrisar med tex kyckling så innehåller den 4 % kyckling. Den jag köper innehåller i alla fall 24 % vilket iofs sig ändå är i underkant tycker jag i alla fall.

Nåja vi går till beslut senast till hösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om kattmat kollar man en "märkes" burk eller påse med torrisar med tex kyckling så innehåller den 4 % kyckling. Den jag köper innehåller i alla fall 24 % vilket iofs sig ändå är i underkant tycker jag i alla fall.

ja det där med kattmat är en jävla snårskog

fick fatt i en dyr variant nu som innehöll mer kött också

den gillar dom inte 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Nä fan det är ena kräsna rackare, min och även våra två honkatter som frekvent besöker vår katt MCdonalds drive in bara kastade sig över det nya dyrare torrfodret men dom ledsnar även på det efter ett tag. Till och med strömmings filéer kan bli tjatigt för dom. Så det gäller att variera olika sorter samt både köttburkar och torr mat. Dom behöver lite torrisar emellanåt för tänderna mot tandsten och sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Två mammor två ungar men är det rätt 😆 och vem hör dom till i så fall. Det enda jag vet det är vem som är pappan, stalltips = sist på filmen ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...