Plus o Minus Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 söker efter en lämplig mick som man kan använda i radiosamanhang, en talmick är det som jag söker med andra ord. finns det nu någon på detta forum som har mer insikt i ämnet och som vill peka åt rätt håll så jag kan ta mig en titt på specs och priser med mera? majken: du har väll koll på detta med radio och dess tillbehör 😏 ///plus
Plus o Minus Postat 9 december 2004 Trådstartare Postat 9 december 2004 ser du hofstein, jag får ingen hjälp. hence så gillar folk mig lika lite som dig och minus, det är väll betryggandes ///plus
Majken Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 (redigerat) En gammal klassiker är Electrovoice RE-220 eller vad de nu heter, minns inte modellbeteckningen. En riktad dynamisk mikrofon är det iaf, bra på baskagge och hi-hat också Annars skulle jag vilja påstå att det går med lite vad som helst, tänk på att ha bra stativ bara, gärna så att de inte sitter fast i bordet. D.v.s. så att vibrationer i bordet sprider sig så lite som möjligt. Puffskydd är också att rekommendera. Jag kan kolla upp exakt vad det är för fabrikat och modell på de nya mikar vi har på stationen där jag jobbar. Kan ta lite bilder också så får du se vårat sexiga heldigitala Mandozzi system 🙂 EDIT: Stormembrans kondensatormikrofon borde fungera ypperligt om det är studiolokal som är akustiskt bra. Annars kanske en dynamisk mikrofon kan maskera en lite tråkig rumsklang. /Majken Redigerat 9 december 2004 av Majken
Plus o Minus Postat 10 december 2004 Trådstartare Postat 10 december 2004 Jag kan kolla upp exakt vad det är för fabrikat och modell på de nya mikar vi har på stationen där jag jobbar. Kan ta lite bilder också så får du se vårat sexiga heldigitala Mandozzi system 🙂 /Majken det tycker jag låter som en ruggigt bra plan, alla gillar bilder 🙂 ska se om jag kan hitta en sida som dillar om electrovoice re-220, bara för sakens skull. detta tills dina sexiga bilder dyker upp, vilket självfallet gör att man blir upptagen med annat att micken hamnar i bordet är lika distant som att jag skulle vinna några miljoner på bingolotto 🙂 ///plus
joachime Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 (redigerat) Här är två dynamiska radioklassiker: Shure SM7 Electrovoice RE-20 Edit: Bytte bild eftersom den var så långsam Redigerat 10 december 2004 av joachime
denton (oregistrerad) Postat 10 december 2004 Postat 10 december 2004 Här är två dynamiska radioklassiker: Shure SM7 Electrovoice RE-20 RE-20 var det inte den man kallade tjur tasken i vissa kretsar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.