Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan någon förklara lite hur detta fungerar? Va är skillnaden med att lägga ett FX Channel Track och att lägga effekten "direkt" i VST Audio Channel?

Annons
Postat

okej 😉 tack för två mkt bra svar 🙂 En fråga till;

I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vänster välja en effekt som ska läggas, och tilll höger finns det något som kallas för Bus, och där kan jag också välja Stereo eller left right. Va är detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slår över. Är det inbillning eller sant?

Postat
okej 😛 tack för två mkt bra svar 🙂 En fråga till;

I VST Audio Channel "rutan" kan jag till vänster välja en effekt som ska läggas, och tilll höger finns det något som kallas för Bus, och där kan jag också välja Stereo eller left right. Va är detta för funktion? Jag upplever att ljudet blir "starkare" utan att det slår över. Är det inbillning eller sant?

Ptja starkade blir det ju eftersom du skickar det till huvudutgången i Cubase. Bus'arna används dock i normala fall för att skicka lyssning till musiker eller för att skicka signal till ett FX spår, eller kanske ett Group spår.

/Majken

Postat
e det skillnad med Send effek och fx channel track? man spara också ju cpu med effek send 😛

Visst är det skillnad, Send Effects finns endast i Cubase SE/SL/SX v1 och FX Channels finns endast i Cubase SL/SX v2/3 🙂

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.